loading...
سیتک
بسم الله الرحمن الرحیم

 چگونه باید نویسنده سایت سیتک بشوم؟

در صورتی که نویسنده سایت شوید،مطالبی که برای ما ارسال می کنید مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به آن مطلب امتیاز داده خواهد شد،هر امتیاز برابر با یک تومان محاسبه می شود؛برای مثال با دریافت 50 امتیاز، 50 تومان به حساب شما افزوده می شود. اطلاعات بیشتر



از اینترنت کسب درآمد کنید
صادق دانشوری بازدید : 628 شنبه 19 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

روحانی، ظریف وتیمش پذیرفته‌اند مجرم‌اند/اینجا آزمایشگاه یک طایفه خاص نیست تادیدگاه‌هایش را درعرصه بین‌الملل آزمایش کند/دعا نمی‌کنم روحانی به جهنم برود،ولی ایشان به ما گفت برویدجهنم!به چنین آدمی چه بگوییم؟

مذاکرات هسته ای

آقای ظریف باید می‌گفت تضمین بدهید اورانیوم ۵۶ درصد را به ما می‌دهید. از آقای دکتر روحانی باید پرسید، چه دشمنی وزارت خارجه یا سایر افراد با مؤسسه پژوهش‌های راهبردی بامداد داشتند؟ از زمانی که دولت جدید آمده است و آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی شده‌اند تمام این پروژه‌ها خوابیده است. متأسفانه اینها مسیر را منحرف کردند. چرا آقای صالحی می‌خواهد برود زیر زمین فردو تحقیق کند؟ مگر دانشگاه صنعتی اصفهان یا امیرکبیر ما جا کم دارد یا استاد و آدم متفکر ندارد؟ اینها چه خوش‌خدمتی‌هایی است که دارند در این زمینه به غرب می‌کنند؟ آقای صالحی کاملاً در جهت اهداف خارجی‌ها صحبت می‌کند. نمی‌ارزد یک سفر و چند ملاقات با آقای مونیز کردن باعث شود آدم این‌قدر این طرفی بیفتد و تمام دستاوردهای ارزشمند متخصصان و دانشمندان کشورمان را این‌جوری بر باد بدهد. تعطیلی غنی‌سازی و شعارهایی که فردو به مرکز تحقیقات پیشرفته فیزیک، هسته‌ای و ایزوتوپ‌های پایدار تبدیل شود، عوام‌فریبی است.

صادق دانشوری بازدید : 176 دوشنبه 20 بهمن 1393 نظرات (0)

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی زابل،بمناسبت دهه مبارک فجر،همزمان با لحظه‌ی تاریخی ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «ره» به ایران اسلامی در روز 12 بهمن 57، با برگزاری رژه نمادین خودرویی در سطح شهرستان زابل ،یاد و خاطره ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را گرامی داشته و با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، با آرمانهاي بلند امام راحل و شهداي 8 سال دفاع مقدس عهد و میثاقی دوباره بستند.

 

 

صادق دانشوری بازدید : 170 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

اجرای طرح نهضت آسفالت اکثر خیابانها و کوچه‌های شهر زابل به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر از شنبه صبح 18 بهمن‌ماه، با حضور استاندار سیستان و بلوچستان  و هیئت همراه، رئیس شورای اسلامی شهر، فرماندار، شهردار زابل و جمع کثیری از مردم از میدان انقلاب آغاز گردید.

مهندس اوسط هاشمی در این مراسم از مسئولان و شهرداری خواستند که به تمرکززدایی از مرکز شهر، بهبود وضعیت مبلمان شهری و ارائه خدمات مناسب به شهروندان توجه ویژه‌ای داشته باشند.و در ادامه تأکید نمودند که شهرداری نسبت به رعایت حقوق شهروندان در شهر و حاشیه شهر توجه خاص داشته باشند و همچنین از شهروندان نیز درخواست نمودند که در خصوص پرداخت سهم خود از عوارض با شهرداری همکاری و هماهنگی لازمه را داشته باشند و ابراز امیدواری نمودند که انشا الله از عید امسال تا عید سال بعد اقدامات بسیار خوبی در معابر عمومی شهر زابل صورت پذیرد.مهندس حمیدرضا نوری (شهردار زابل) نیز اظهار داشتند که نهضت آسفالت با برنامه‌ریزی صورت گرفته بیش از یک ماه به‌طور مداوم ادامه خواهد یافت و اکثر خیابان‌ها و کوچه‌های شهر زابل برحسب اولویت‌بندی صورت گرفته که قبلاً نیز اطلاع‌رسانی شده، بهسازی و آسفالت خواهند شد. شایان ‌ذکر می‌باشد که جهت اجرای کامل این طرح ۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌ شده که ۳۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی و ۱۰ میلیارد ریال آن از محل درآمدهای عمومی شهرداری تأمین شد، وهزار تن قیر در راستای اجرای این طرح مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

صادق دانشوری بازدید : 170 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری (آقای حسینعلی دامنرویی) در ارتباط با نحوه برگزاری مسابقات فوتسال (جام فجر) اظهار داشتند:

مسابقات فوتسال جام فجر به مناسبت دهه مبارک فجر بين هشت تیم از واحدها و سازمانهاي وابسته به شهرداري پس از قرعه‌کشی در دو گروه بصورت دوره‌ای برگزار و در پايان دو تيم از هر گروه صعود خواهند نمود، ضمن اينكه افتتاحیه مسابقات در تاریخ 93/11/15 با حضور اعضاي محترم شورای اسلامی شهر، شهردار محترم، مديران شهرداری و سرپرستان و مربیان  تیمها برگزار گردید، اين دوره از مسابقات تا پایان دهه مبارك فجر از ساعت ۱۳ الي ۱۵ بعدازظهر در محل باشگاه فرهنگي ورزشي شهرداري در حال برگزاري می‌باشد.

صادق دانشوری بازدید : 199 چهارشنبه 19 شهریور 1393 نظرات (0)

کشف سیگار

 

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان زابل گفت: از یک تانکر ترانزیتی که در حال ورود به کشور بود مقدار 100 هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، محمدرضا عودی افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان زابل مورد رسیدگی قرار گرفت که با توجه به اظهارات متهم و نظر کارشناسی اداره صنعت، معدن و تجارت، شعبه تخلف را محرز شناخته و متهم به بیش از 75 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و ضبط سیگار های کشف شده محکوم شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان زابل در ادامه گفت: این سیگارهای قاچاق بصورت ماهرانه جاساز شده بود که با هوشیاری مأمورین مرزبانی شهرستان هیرمند و در مرز میلک کشف شد.

 

سیگار   سیگار

صادق دانشوری بازدید : 182 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

بازدید جناب آقای نجارمعاون محترم وزیرکشورومهندس کردمعاون محترم استانداربه همراه مهندس اربابی مدیرکل بحران استانداری ومهندس ناظری فرماندارویژه ازمناطق طوفان زده وخسارت دیده سیستان

بازدید از سیستان

سیستان بازدید

 عکسهای بیشتر در ادامه مطلب

صادق دانشوری بازدید : 636 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

انرژی های نو درسیستان ، سرمایه گذاری های نو می طلبد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان و قابلیت استفاده از آن برای تولید برق گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه‌ی سیستان این منطقه شرایط مناسبی برای نصب توربین‌های بادی را دارد.

غلامرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: وجود بادهای ۱۲۰ روزه‌ی سیستان نعمت بزرگی است تا بتوان در راستای استفاده‌ی بهینه از مصرف انرژی و به‌خصوص انرژی‌های نو گام‌های اساسی برداشت.

وی ادامه داد: وزش باد در زمستان‌ها سریعتر است و به‌هنگام نیاز بیشتر به برق، الکتریسیته بیشتری تولید می‌شود این انرژی بدون ایجاد آلودگی و با منبع انرژی پایان‌ناپذیر و فن‌آوری آزموده شده است.

نوری گفت: امروزه تکنولوژی استفاده از انرژی باد در بسیاری از کشورها در دسترس است و ارزان‌ترین راه برای تهیه الکتریسیته از مشتقات انرژی خورشیدی تشخیص داده شده است.

وی ادامه داد: تغییرات باد می‌تواند ساعتی، روزانه و فصلی باشد و به‌طور قابل ملاحظه‌ای‌ متاثر از هوا و توپوگرافی سطح زمین است.

وی در همین‌باره افزود: مناطق بادخیزی که پتانسیل استفاده از انرژی باد را دارند مانند سیستان و بلوچستان(باد ۱۲۰روزه سیستان از اواخر خرداد تا اواخر مهر)به ویژه حوالی شهر زابل، یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای سرمایه‌گذاری انرژی باد است.

 عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هم‌اکنون منابع اصلی انرژی متکی به نفت است که در مناطق محدودی از جهان وجود دارد در این میان نگرانی فعلی درباره انرژی ناشی از این واقعیت است که منابع نفت و گاز که مهم‌ترین انواع انرژی هستند، محدود و پایان‌پذیر هستند.

وی با بیان این‌که انرژی عامل تعیین‌کننده‌ای در توسعه‌ی صنعتی و اقتصادی است، خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری و استفاده از انرژی بادی منطقه سیستان می‌توان از هدررفت سرمایه‌ها به‌صورت بلند مدت جلوگیری کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان یادآور شد: وجود باد را در منطقه نباید عامل تخریب‌کننده قلمداد کرد بلکه باید فرصتی مناسب برای توسعه اقتصادی منطقه برشمرد.

 

صادق دانشوری بازدید : 216 شنبه 04 مرداد 1393 نظرات (0)
مدیر کل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان شن و بادهای ۱۲۰ روزه ۱۵۰ میلیارد تومان به محصولات کشاورزی سیستان خسارت وارد کرد.

رضا نجفی مدیر کل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در کمیته بحران استان گفت: هم اینک شرایط برای زندگی کردن در منطقه سیستان به خاطر طوفان های شن و ریزگردها دشوار است.
 

وی افزود: ریزگردها به داخل خانه ها نفوذ پیدا کرده و از روی خانه ها ماسه بادی عبور می کند و دیگر کولر آبی جوابگو نیست و باید بحث جایگزینی اسپیلت به جای کولر آبی  را در منطقه جدی بگیریم.
 

مدیر کل جهادکشاورزی استان ادامه داد: 450 هزار نفر از جمعت منطقه سیستان در معرض بیماریهای تنفسی قرار دارند.
 

نجفی گفت: بر اثر طوفان شن هفته گذشته 30 درصد از 65 هزار هکتار از محصول غلات مورد خسارت قرار گرفت.
 

وی افزود: همچنین 28 هزار هکتار از محصولات جالیزی کشاورزی صدرصد از بین رفت.
 

مدیر کل جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: تامین خوراک دام، کمک بلاعوض و آموزش های عمومی می تواند مرهمی بر درد مردم طوفان زده سیستان باشد.


 
صادق دانشوری بازدید : 131 جمعه 20 دی 1392 نظرات (0)

http://up.30tak.ir/up/sisto/Pictures/146301341.jpg http://up.30tak.ir/up/sisto/Pictures/288178005.jpg http://up.30tak.ir/up/sisto/Pictures/280201166.jpg http://up.30tak.ir/up/sisto/Pictures/698308012.jpg http://up.30tak.ir/up/sisto/Pictures/257119854.jpg http://up.30tak.ir/up/sisto/Pictures/763671570.jpg http://up.30tak.ir/up/sisto/Pictures/718330184.jpg http://up.30tak.ir/up/sisto/Pictures/378125059.jpg

 

«گری لوییس» که هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل در ایران است، به همراه احمدعلی کیخا معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست از تالاب هامون بازدید کرد.

گری لوییس پیش از این برای بازدید از وضعیت دریاچه ارومیه به آن منطقه سفر کرده بود و حالا دو هفته بعد از بازدید معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست و حمید چیت چیان وزیر نیرو از تالاب هامون راهی این منطقه شد.

او در این سفر با اهالی منطقه هامون هم دیدار داشت. آنها که به استقبال گری لوییس و احمدعلی کیخا آمده بودند، با نوشتن پلاکاردهایی از گری لوییس خواستند نامه آنها را به «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد برساند. اهالی سیستان در نامه‌شان از دبیر کل سازمان ملل خواستند دولت های ایران و افغانستان را به عنوان دو دولت موثر بر سرنوشت تالاب هامون در کنار هم گرد آورده و با کمک سایر کشورهای فعال در زمینه حفاظت محیط زیست حقآبه این تالاب را جاری کند.

لوییس درباره وضعیت این منطقه گفت: اثرات مرزی و منطقه ای خشک شدن تالاب هامون، دلیل پیچیده ای دارد، مردم فقیرتر شده و بخشی هم ممکن است مهاجرت کنند و آنانی که می مانند ضعیف و تضعیف شده هستند. در بحث اثرات خشک شدن، افغانستان در حال حاضر آب بیشتری برداشت می کند و منافعی از کشاورزی می برد که کوتاه مدت است. اگر این برداشت آب و کشاورزی کوتاه مدت به خشک شدن همیشگی هامون منجر شود، با بادهای 120 روزه ای که در منطقه وجود دارد، توفان های گرد و غباری ایجاد می شود و ذرات گرد و غبار را به سمت افغانستان و پاکستان بر می گردانند. با این فرایند تمامی این اراضی، زیر شن و غبار ناشی از این خشک شدن قرار می گیرد، چیزی که هم اکنون در منطقه دیگر کشور، ایران تحت تاثیر آن است، اگر برای افغانستان اتفاق بیافتد اثرات نامطلوبی برای آنها در پی دارد.

هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل با بیان این که با ظرفیت های سازمان ملل امکان آن وجود دارد که بستری مناسب برای مذاکره و همکاری ایران با افغانستان ایجاد کنیم، همچنین گفت: نمی دانم چرا اینقدر موضوع هامون زمان برده و صداهای مردم شنیده نشده است. شاهد بودیم که مردم برای ارومیه سر و صدا کردند ولی نمی دانم چرا برای هامون سر و صدایی نشد. وظیفه ما این است که روی راه حل فکر کرده و راهکار بیابیم، اگر بخواهیم صادق باشیم، واقعاً معلوم نیست که نتیجه این ماموریت چه خواهد بود، مشکلات آنها منعکس و راجع به آن صحبت می شود. ضمن این که به همراه سازمان ملل و دولت ایران باید به دنبال راه حل های فنی که آب را به تالاب هامون برساند باشیم.

احمدعلی کیخا معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست هم گفت: تمام تلاش ما این است که ضمن جاری کردن حقآبه تالاب بین المللی هامون از رودخانه مشترک بین ایران و افغانستان، بتوانیم با مشارکت های بین المللی به احیای این زیستگاه بپردازیم.

کیخا همچنین تاکید کرد: این سفر از آن رو اهمیت دارد که در آستانه روز جهانی تالاب‌ها قرار داریم و سفر آقای گری لوییس می‌تواند به برجسته شدن معضل تالاب بین المللی هامون و حل آن از طریق کمک های بین المللی و همراهی سایر کشورها کمک کند.

 

 

 

 

عکس‌ها: رسول عباسی، محسن جهان‌تیغ

صادق دانشوری بازدید : 198 سه شنبه 17 دی 1392 نظرات (0)

 

بارش باران که از نخستين ساعات بامدادي امروز شنبه آغاز شده، موجبات ‏خوشحالي مردم منطقه زابل را فراهم كرده است.

به گزارش ايسنا، هرچند بارش باران ‏هنوز به صورت پراکنده ادامه دارد و دماي هوا نيز پايين آمده، ولي شور و اشتياق مردم در اين باران ‏زيباي زمستاني ديدني است.

بچه‌ها براي رفتن به مدارسشان با لباس‌هاي گرم بيرون آمده و اندکي هم در زير باران مي‌ايستادند و پس از آن روانه مدارس مي‌شدند.

کارشناس اداره هواشناسي زابل، دماي هواي امروز اين شهرستان را تا ساعت مخابره خبر، شش ‏درجه سانتي‌گراد بالاي صفر اعلام کرد و افزود: اين باران، نخستين باران زمستاني است که تاکنون ‏حدود ‌٢ ميلي‌متر ميزان بارندگي را نشان مي‌دهد.

سرحدي در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: پيش‌‏بيني مي‌شود اين روند بارندگي به صورت پراکنده تا روز دوشنبه هفته‌ جاري ادامه داشته باشد.

صادق دانشوری بازدید : 179 سه شنبه 17 دی 1392 نظرات (0)

 

همزمان با آغاز بارش نخستین برف زمستانه در شهر زاهدان این شهر کویری پس از سال ها جامه سپید بر تن کرد.

 
 

به گزارش مهر، بارش نخستین برف زمستانه از عصر دوشنبه در شهر زاهدان موجب خوشحالی و شعف بسیاری از مردم این شهرشد.

بارش برف در زاهدان علاوه بر خوشحالی مردم موجب شادمانی کشاورزان شد و بسیاری از شهروندان را به خیابان ها کشید.

گفتنی است نزول دانه های سپید برف از آسمان همچنین موجب ازدحام بسیاری از خودرو ها به همراه خانواده ها و کودکان در خیابان های شهر شد تا پس از سال ها بار دیگر شاهد بارش رحمت الهی و هنر خلقت آفرینش باشند.

بنا بر پیش بینی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان بارش باران و برف از امروز اکثر نقاط استان را فرا گرفته است و تا پایان روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

این سازمان همچنین با انتشار اطلاعیه ای نسبت به آبگرفتگی معابر و همچنین خطر جاری شدن سیل به ویژه در نقاط جنوبی استان هشدار داد.

صادق دانشوری بازدید : 252 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

والیبال زابل

 

به گزارش ایرنا، در سالهای نه چندان دور، والیبال ورزش اول استان سیستان و بلوچستان بود، اما در چند سال اخیر به دلیل بی توجهی ها، والیبال در این استان تنها در زیر گروه و دسته یک فعال بود.

سال گذشته بعد از سال ها دوری تیم شهرداری زاهدان این استان مجوز حضور در لیگ برتر والیبال را کسب کرد و امسال با تیمی نه چندان کامل در بیست و هفتمین دوره این رقابت ها شرکت کرد و در پایان دور رفت با 12 امتیاز رتبه یازدهمی را در بین 12 تیم حاضر کسب کرد.

سرمربی تیم والیبال شهرداری زاهدان مهمترین مشکل این تیم را مالی دانست و گفت: این تیم از سایر تیم های لیگ برتری دیرتر و با هزینه بسیار کمتر شکل گرفت، اما باز هم در تامین بودجه با مشکل روبروست. متاسفانه مشکلات مالی تیم ما را هیچ تیمی ندارد. بازیکنان ما رقم های پایینی برای قرارداد دارند اما باز هم در موعد مقرر پرداخت های آنان صورت نگرفته است.

حمید موحدی با بیان اینکه مشکلات معیشتی در تمرکز بازیکنان تیم شهرداری زاهدان تاثیرگذار بوده است، گفت: مشکلات مالی جانبی تیم نیز کارایی بازیکنان را کمتر می کند. به عنوان مثال به دلیل مشکلات مالی اعزام تیم به برخی مسابقات مانند بندرعباس با اتوبوس انجام شد که خستگی بازیکنان در سفر باعث ناکارآمدی آنان شد.

وی با تاکید بر اینکه برای دور برگشت باید تیم از الحاظ فنی بازسازی شود، خاطر نشان کرد: چند مصدومیت و مشکلات روحی روانی بازیکنان روند بازسازی فنی را با مشکل روبرو کرده است. اگر مشکلات مالی تیم حل نشود، روند نتیجه گیری تیم در دور برگشت حتما مشکل ساز می شود. رقابت در لیگ برتر بسیار نزدیک به هم است و اگر در چند بازی با شکست روبرو شوی، دیگر امکان جبران امتیازهای از دست رفته وجود ندارد.

سرمربی تیم والیبال شهرداری زاهدان در ادامه به گفت و گوی مردم استان به ویژه شهر زاهدان با یکدیگر در باره ورزش والیبال اشاره کرد و گفت: والیبال در این شهر موضوع صحبت محفل های خانوادگی شده است. ظرفیت سالن استانداری زاهدان هزار و 500 نفر است، اما برای بازی های خانگی تیم تا دو برابر ظرفیت علاقمندان به والیبال را در خود جای می دهد و باز هم مردم بیرون سالن از طریق مانیتورهای نصب شده مسابقات را نگاه می کنند.

وی تاکید کرد: تعداد افرادی که با سالن می آیند نسبت به جمعیت شهر زاهدان درصد قابل توجه ای است که در هیچ یک از شهرهای ایران این استقبال وجود ندارد. از شهرهای دیگر استان مانند سراوان، ایرانشهر و زابل نیز علاقمندان به والیبال به زاهدان می آیند.

موحدی با یادآوری اینکه والیبال در استان سیستان و بلوچستان حمایت معنوی مردم را همراه دارد، گفت: متاسفانه مسئولین از این تیم حمایت نمی کنند و اگر مشکلات مالی در دور برگشت نیز ادامه داشته باشد، تاثیرات نامناسبی بر عملکرد بازیکنان خواهد داشت که در نهایت مردم این استان از نظر روحی و روانی آسیب خواهند دید.

وی در پایان در باره سطح فنی دور رفت لیگ برتر والیبال نیز گفت: لیگ برتر امسال استثنایی بود و در 13 سالی که به عنوان مربی در تیم های لیگ برتر حضور دارم، اینگونه ندیده بودم. سطح بازی ها بسیار نزدیک به هم بود و نتیجه هیچ بازی قابل پیش بینی نبود.

سرمربی تیم شهرداری زاهدان تصریح کرد: جوانان امسال در لیگ درخشیدند که پشتیوانه بسیار خوبی برای تیم ملی هستند.

تیم والیبال شهرداری زاهدان در دور رفت لیگ برتر والیبال 11 بازی انجام داد که چهار پیروزی (در برابر سایپا، جواهری گنبد، میزان مشهد و متین ورامین) و هفت شکست نتایج آن بود.

صادق دانشوری بازدید : 180 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، آیین سوگواری سالروز شهادت امام هشتم شیعیان جهان حضرت رضا (ع) شب گذشته و امروز در مساجد شهرها و بخشهای مختلف سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به همین مناسبت آیین عزاداری سلطان خراسان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در این آیین پیرامون شخصیت والای امام هشتم حضرت رضا (ع) و عشق و ارادت مردم به ساحت مقدس آن حضرت مطالبی بیان کرد.

آیت الله ˈعباسعلی سلیمانیˈ با اشاره به حدیث سلسله الذهب امام رضا (ع) اظهار کرد: حدیث سلسله الذهب به سبب اینکه توسط حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در سرزمین ایران و در میان بسیاری از نویسندگان و راویان حدیث بیان شد، تاکنون به خوبی حفظ شده است.

در این آیین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ هشتمین پیشوای مسلمانان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به مداحی و نوحه خوانی پرداختند.

بر اساس این گزارش، مردم ولایی سیستان و بلوچستان به مناسبت شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت رضا (ع) ضمن سیاه پوش کردن مساجد، حسینیه ها، تکایا، معابر، خیابانها، اماکن کسب، سر در ادارات و نهادها، با پخش نذری و برگزاری آیین های سوگواری و روضه خوانی عشق و ارادت خود را به خاندان نبوت (ص) و عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

مراسم سوگواری امام مهربانی ها، ضامن آهو ، شاه خراسان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) امشب نیز در مساجد مختلف بویژه مسجد امام رضا(ع) زاهدان برگزار می شود.

نظیر این مراسم در شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، خاش، سراوان، مهرستان، سوران، ایرانشهر، میرجاوه، دلگان، بزمان، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار برگزار شد.

درباره ما
Profile Pic
دانلود فیلم و سریال با لینک مستقیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید؟
    تعرفه تبلیغات
    '); } function mazaya() { var mazaya=window.open('','','width=500, height=350'); mazaya.document.write('
    :

    ا()
    .


    '); } /*]]>*/



    تومان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 201
  • کل نظرات : 33
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 95
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 793
  • بازدید سال : 11,300
  • بازدید کلی : 476,478
  • کدهای اختصاصی

    ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free

    . .