loading...
سیتک
بسم الله الرحمن الرحیم

 چگونه باید نویسنده سایت سیتک بشوم؟

در صورتی که نویسنده سایت شوید،مطالبی که برای ما ارسال می کنید مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به آن مطلب امتیاز داده خواهد شد،هر امتیاز برابر با یک تومان محاسبه می شود؛برای مثال با دریافت 50 امتیاز، 50 تومان به حساب شما افزوده می شود. اطلاعات بیشتر



از اینترنت کسب درآمد کنید
صادق دانشوری بازدید : 294 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

تنهایی

 

خداوندا 

به تو روی آوردم چون یگانه معبود عالمی از خود مرانم من بی تو هیچم و با نام تو همه چیــز، دست نیاز به سوی تو آورده‌ام تومهربانی و دست گیــرنده مستمنــدان لطف و کرمـت را از من دریــغ مدار، از عالمت حیــرانم و در خـــود سرگردان باحالتی پریشان به درگاهت نالانم و از دیده گریان و همه جا به سوی تو روان تو کریمی و بزرگوار رحیمی و بخشاینده روح روان، از بندگان ناآگاهت در گذر و روح آنان را به سعادت راهنمایی فرما و هر آنچه از عالم کبریایی خواهی بر جسم عنایت فرما چون هر دردی که از سوی تو رسـد رحمت است وتحمّل آن را دارم.
خدایا به عظمت تو سر تعظیـــم فرود می آورم و از تو میخــواهم که مرا جــزو بندگان مقرّب درگاه خویش منظور فرمایی.
و از روی لطف و کرمت ارواح پاک را برای هــدایت بر من نازل فرمایی تا رستــگار شوم، تو بزرگی و سزاوار ستایش و تکریم.
خدایا 
پیشانی بر خاک تو می گذارم چون سجده سزاوار بزرگی و عظمت توست.
تو مالک جان و تن بندگانی و همه حقایق رامی دانی و هرآنچه بخواهی بر بندگانت روا می داری.
ابد و ازل از توست و چراغ هر دانش و معرفتی از تو روشن است.
برمن سعادت شناخت و بندگی عنایت بفرما چون تو اصل کائناتی ومن ذره‌ای از حیات، تو در عالم غیبی و بندگانت پر از عیب ، عیوبم را بنمایان تا در رفع آنها کوشا باشم.
در این دنیا از تو چیزی غیر از عزت و شرف و بی نیازی نمی خواهم، تو رحیمی و رحمان من محتاجم و فقیری درمانده برسر کویت مرا دریاب و از درگاه خود مران.
به رحمت صفاتت اگر تقصیری دارم از آن در گذر و در زندگی پس از مرگ آرامش ابدی عنایتم فرما.

صادق دانشوری بازدید : 612 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)

 

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های زندگی مشترک، ارتباط جنسی سالم و رضایت‌بخش در زندگی زناشویی است. با توجه به اهمیت خانواده در جامعه ایرانی و نقش سلامت جنسی زوجین در تداوم و عملکرد مثبت خانواده و پیشگیری از ایجاد مشکلات زناشویی، توجه به ارتقای سلامت جنسی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی حائزاهمیت است.
اهمیت پرداختن به موضوع‌هایی مانند آموزش سلامت جنسی به زوج‌های در آستانه ازدواج، آموزش پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی و ایدز، پیشگیری، مشاوره و درمان اختلالات جنسی و ناهنجاری در رفتارهای جنسی و جلوگیری از رفتارهای پرخطر جنسی و جلوگیری از آزار و خشونت‌های جنسی، امروزه بیش از پیش نمایان است. باید توجه کرد سلامت جنسی فقط منحصر به دوران باروری افراد نمی‌شود، بلکه از دوران جنینی و بدو تولد تا زمان مرگ در زنان و مردان اهمیت دارد، بنابراین در همه مراحل زندگی باید به جنبه‌های مختلف سلامت جنسی افراد و پیشگیری و درمان رفتارهایی که بر آن آثار نامطلوب دارد، پرداخته شود.  (بیشتر در ادامه مطلب)

صادق دانشوری بازدید : 203 یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

فرهنگ اطلاحات کارمندان

 

فرهنگ اصطلاحات کارمندان ...

 

رئیس :

امضایش از طلابیشتر می ارزد هر چند در اداره رئیس است در منزل مرئوس است.ارباب حقوق ها.رب النوع مرخصی ،وام دونی آنچه برای ما آرزوست برای او خاطره است .

کارمند:

پدیده ای که اهل منزل او را شکل عابر بانک میبیند شکست ناپذیر،جان سخت،دونده استقامت جنبنده ای که هر روز 6 صبح باید از خانه برود. جوان ها می پسندند.خانواده ها دوستش دارند.از باجناق بدش می آید.ازقرمه سبزی خوشش می آید. موجودی که اگر 30 سال کار کند،تازه می فرستند تو صف نان سنگک بایستد ورژن بازنشسته اش در پارک ها یافت می شود.

منشی:

موجودی که خیلی  نرم ، مراجعین را می پیچاند . لوبیا،برو فردا بیا . زنبیل قبول نمی کند از خاندان نصرا... منشی است که کلیه و دمنه را به زبان فارسی نوشت است. اما اغلب نوادگان او فقط ساعت ملاقات را بلدند بنویسند .به چای و تلفن علاقه دارد.مثل فامیل دور به «در» عشق می ورزد.

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند.

صادق دانشوری بازدید : 169 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

کشیدن دندان

 

وقتی دندانی کشیده می شود، فضای خالی بین دو دندان ایجاد می شود. این بی دندانی در دهان اگر متعدد باشد ، باعث اختلال در زیبایی صورت،تکلم،بلع و هضم غذا میگردد. امروزه دندانپزشکان از روش های مختلفی برای جایگزینی دندانها استفاده می کنند که پروتزثابت (بریج) یکی از متداولترین و بهترین روشهاست که طی آن دندانپزشک دو دندان کناری ناحیه بی دندانی را تراش می دهد ویک پروتز ، روی این دو دندان و نواحی بی دندانی می گذارد .

به این صورت چیزی شبیه یک پل بین دو دندان ایجاد می شود که به آن بریج می گویند و به طور ثابت جایگزین دندان از دست رفته می شود . پروتز ساخته شده از زیبایی مطلوبی برخوردار بوده و با چسب مخصوصی که هم ماده ضد پوسیدگی بوده و هم عایق حرارتی است به صورت دائمی و ثابت چسبیده می شود. این روش طول عمر بالایی دارد.

صادق دانشوری بازدید : 421 سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

فردوسی

 

پادشاهان بزرگ ایران

نخستین پادشاهان جهان به روایت حماسی ترین و ملی ترین کتاب شعر و نظم ایران، شاهکار شاهنامه (حکیم ابوالقاسم منصور بن حسن فردوسی طوسی).

بهــــار بازدید : 131 چهارشنبه 29 بهمن 1393 نظرات (0)
۱۲ محصول بد و شکست خورده از اپل !

 

 

چکیده:

نام تجاری اپل در میادین تکنولوژی بسیار خوش آوازه بوده و این شرکت همیشه با تولید محصولاتی فرد اعلاء و همه چیز تمام خوش درخشیده است. اپل در طول دهه اخیر با تولید گجت هایی چون آیپاد، آیفون و آیپد، به اوج شهرت خود رسیده است.
 

نام تجاری اپل در میادین تکنولوژی بسیار خوش آوازه بوده و این شرکت همیشه با تولید محصولاتی فرد اعلاء و همه چیز تمام خوش درخشیده است. اپل در طول دهه اخیر با تولید گجت هایی چون آیپاد، آیفون و آیپد، به اوج شهرت خود رسیده است، اما برخی اوقات شرایط همیشه بر وفق مراد پیش نمی رود و همه شرکت ها در طول دوره فعالیت خود گاها دچار سرازیری شده و تولید محصولاتی ناکارمد و کم فروش، آن ها را به دردسر می اندازد که البته شرکت اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برخی از محصولات اپل خصوصا در دهه های ۸۰ و ۹۰ به مایه ننگ این شرکت تبدیل شدند. در ادامه قصد داریم ۱۲ عدد از ناموفق ترین محصولات ساخت شرکت اپل که حتی برخی از آنها بدترین تولیدات در زمان خود شناخته شدند را به شما معرفی کنیم که این کمپانی آرزو دارد روزی آن ها را برای همیشه از یاد ببریم.

بهــــار بازدید : 368 چهارشنبه 29 بهمن 1393 نظرات (0)

موبایل گمشده

پیدا کردن گوشی موبایل دزدی و گم شده :

 

مشترکین اپراتور همراه اول برای پیدا کردن موبایل دزدیده شده و به سرقت رفته یا گم شده خود می توانند از شیوه های های زیر استفاده نمایند : · فرستادن شماره سریال موبایل از روش شماره گیری کد #۲۱۴۱*۱۱۱* · از روش سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول فرستادن ۲۱۴۱ به شماره ۱۱۱ سیستم ردیابی موبایل تا ده روز بعد ازدریافت شماره سریال، به جستجوی موبایل مفقود شده خواهد پرداخت و در آخر نتیجه را به اطلاع مشترک خواهد رساند . بعد از گذشت ده روز در صورت موفقیت در ردیابی موبایل مبلغ سی هزار ریال به حساب مشترک محاصبه خواهد شد و کد رهگیری در اختیار مشترک قرار خواهد گرفت تا مراحل قانونی را از طریق مراجع مرتبط پیگیری کند . درصورت عدم موفقیت، مبلغی از مشترک کم نخواهد شد و مشترک می تواند برای ردیابی دوباره موبایل خود اقدام نماید . در هر مرحله ، مشترک می تواند تنها درخواست ردیابی یک موبایل را ازطریق یک سیم کارت همراه اول اعلام نماید . شما می توانید، در طول هر دوره­ ده روزه یکی از راه های زیر از وضعیت فعال و غیر فعال بودن سرویس ردیابی گوشی موبایل و هم تاریخ پایان زمان ردیابی اطلاع پیدانماید : · شماره گیری کد #۲۱۴۰*۱۱۱* · ارسال ۲۱۴۰ به سرشماره ۱۱۱

صادق دانشوری بازدید : 168 یکشنبه 26 بهمن 1393 نظرات (0)

عشق

 

"عشق و عاشق"

 

زمانی که فیض کاشانی در قمصر کاشان زندگی می کرد، پدر خانمش، ملاصدرا، چند روزی را به عنوان میهمان نزد او در قمصر به سر می برد.

در همان ایام در قمصر، جوانی به خواستگاری دختری رفت. والدین دختر پس از قبول خواستگار، شرط کردند که تا زمان عقد نه داماد حق دارد برای دیدن عروس به خانه عروس بیاید و نه عروس حق دارد به بیرون خانه برود.

 

از این رو، عروس و داماد که عاشق و شیدای همدیگر بودند و می خواستند همدیگر را ببینند، به فکر چاره ای افتادند که نه با شرط مخالفت بشود و نه والدین عروس متوجه بشوند. لذا عروس حیله ای زد و گفت: من فلان موقع به قصد تکاندن فرش به پشت بام می آیم و تو هم داخل کوچه بیا، همدیگر را ببینیم.

در آن وقت مقرر، دختر فرش خانه را به قصد تکاندن به پشت بام برد و فرش را تکان می داد و داماد هم از داخل کوچه نظاره گر جمال دلنشین عروس خانم بود و مدام این جملات را می خواند:

اومدی به پشت بوندی اومدی فرش و تکوندی

اومدی گردی نبوندی اومدی خودت و نشوندی

در این حال، عارف بزرگوار، ملاصدرا از کوچه عبور می کرد و این ماجرا را دید و شروع به گریه کردن کرد. او یک شبانه روز بلند گریه می کرد تا این که فیض کاشانی از او پرسید:

 

چرا این گونه گریه می کنی؟

 

ملاصدرا گفت: من امروز پسری را دیدم که با معشوقه خود با خوشحالی سخن می گفت. گریه من از این جهت است که این همه سال درس خوانده ام و فلسفه نوشتم و خود را عاشق خدای متعال می دانم اما هنوز با این حال و صفایی که این پسر با معشوقه خود داشت من نتوانستم با خدای خود چنین سخن بگویم. لذا به حال خود گریه می کنم.

صادق دانشوری بازدید : 152 شنبه 25 بهمن 1393 نظرات (0)

نیما یوشیج

 

نيما يوشيج كه نام اصلي اش علي اسفندياري بود در سال 1276 شمسي در روستاي يوش مازندران چشم به جهان گشود. پدرش ابراهيم خان نوري از راه كشاورزي و گله داري روزگار مي گذرانيد. ايام كودكي اش را در روستاي خود به تحصيل پرداخت و از آنجا به تهران آمد تا در دبيرستان سن لويي كه يك مؤسسه متعلق به هيات كاتوليك رمي بود به تحصيل ادامه دهد. در اين مدرسه يكي از معلمين وي نظام وفا بود كه در اثر تشويقهاي او به سرودن شعر روي آورد. او زبان فرانسه را به خوبي فرا گرفت و با ادبيات اروپا آشنا شد. محمدرضا عشقي در روزنامه قرن بيستم بخشي از شعر افسانه نيما را منتشر كرد. نيما در سال 1317 شمسي جزو گروه كاركنان مجله موسيقي، مجله ماهانه وزارت فرهنگ در آمد. وي يك سلسله مقاله در اين مجله نوشت و در آنها نظرات فيلسوفان را در خصوص هنر و تأثير آثار اروپايي را در ادبيات بعضي از ممالك شرقي مورد بررسي قرار داد. او در سال 1328 ه.ش. در روابط عمومي و اداره تبليغات وزارت فرهنگ مشغول به كار شد. (بیشتر در ادامه مطلب)

صادق دانشوری بازدید : 180 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

داستان مهندس و برنامه نویس

 

داستان برنامه‌نویس و مهندس

یک برنامه‌نویس و یک مهندس در یک مسافرت طولانى هوائى کنار یکدیگر در هواپیما نشسته بودند. برنامه‌نویس رو به مهندس کرد و گفت: مایلى با همدیگر بازى کنیم؟ مهندس که می‌خواست استراحت کند محترمانه عذر خواست و رویش را به طرف پنجره برگرداند و پتو را روى خودش کشید. برنامه‌نویس دوباره گفت: بازى سرگرم‌کننده‌اى است. من از شما یک سوال می‌پرسم و اگر شما جوابش را نمی‌دانستید ۵ دلار به من بدهید. بعد شما از من یک سوال می‌کنید و اگر من جوابش را نمی‌دانستم من ۵ دلار به شما می‌دهم. مهندس مجدداً معذرت خواست و چشمهایش را روى هم گذاشت تا خوابش ببرد. این بار، برنامه‌نویس پیشنهاد دیگرى داد. گفت: خوب، اگر شما سوال مرا جواب ندادید ۵ دلار بدهید ولى اگر من نتوانستم سوال شما را جواب دهم ٥٠ دلار به شما می‌دهم. این پیشنهاد چرت مهندس را پاره کرد و رضایت داد که با برنامه‌نویس بازى کند. برنامه‌نویس نخستین سوال را مطرح کرد: «فاصله زمین تا ماه چقدر است؟» مهندس بدون اینکه کلمه‌اى بر زبان آورد دست در جیبش کرد و ۵ دلار به برنامه‌نویس داد. حالا نوبت خودش بود. مهندس گفت: «آن چیست که وقتى از تپه بالا می‌رود ۳ پا دارد و وقتى پائین می‌آید ۴ پا؟» برنامه‌نویس نگاه تعجب آمیزى کرد و سپس به سراغ کامپیوتر قابل حملش رفت و تمام اطلاعات موجود در آن را مورد جستجو قرار داد. آنگاه از طریق مودم بیسیم کامپیوترش به اینترنت وصل شد و اطلاعات موجود در کتابخانه کنگره آمریکا را هم جستجو کرد. باز هم چیز بدرد بخورى پیدا نکرد. سپس براى تمام همکارانش پست الکترونیک فرستاد و سوال را با آنها در میان گذاشت و با یکى دو نفر هم گپ زد ولى آنها هم نتوانستند کمکى کنند. بالاخره بعد از ۳ ساعت، مهندس را از خواب بیدار کرد و ٥٠ دلار به او داد. مهندس مودبانه ٥٠ دلار را گرفت و رویش را برگرداند تا دوباره بخوابد. برنامه‌نویس بعد از کمى مکث، او را تکان داد و گفت: «خوب، جواب سوالت چه بود؟» مهندس دوباره بدون اینکه کلمه‌اى بر زبان آورد دست در جیبش کرد و ۵ دلار به برنامه‌نویس داد و رویش را برگرداند و خوابید.

صادق دانشوری بازدید : 153 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

حفظ ارزش

 

حفظ ارزش فردی در محیط کار

 

" شان افراد در گرفتن مقام نیست، بلکه در استحقاق آنها در بدست آوردن آن مقام خلاصه می شود."

-- ارسطو

شما به پیشرفت های تحصیلی و شغلی خود افتخار می کنید و مشتاقید تا به عرصه چالش های جدید قدم بگذارید. این چالش ها برای شما موقعیت ها و آزمایشاتی را فراهم می آورند که شخصیت و شان شما را زیر بوته آزمایش خواهد برد. به خاطر داشته باشید: نگه داشتن شان شخصی تماما در اعتماد به نفس، عزت نفس و عدالت خلاصه می شود.

در این قسمت چند نکته وجود دارد که با استفاده از آنها ارزش شخصی و عزت نفستان در محل کار هیچ گاه از بین نخواهد رفت.

صادق دانشوری بازدید : 222 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

 

عکس العمل شیطان هنگام نزول آیه الکرسی

امام محمد باقر از امیر المومنین (ع) روایت فرموده: هنگامی که آیت الکرسی نازل شد رسول خدا (ص) فرمود آیه الکرسی آیه ای است که از گنج عرش نازل شده و زمانی که این آیه نازل گشت هر بتی که در جهان بود با صورت به زمین خورد.

در این زمان ابلیس ترسید و به قومش گفت :"امشب حادثه ای بزرگ اتفاق افتاده است باشید تا من عالم را بگردم و خبر بیاورم. (بیشتر در ادامه مطلب)

صادق دانشوری بازدید : 164 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

طوفان فکری

 

تکنيک طوفان فکری


آيا تا به حال در جلسه‌اي بوده‌ايد كه در آن از آدم‌ها بخواهند در موردِ يك موضوعِ مشخص نظر بدهند؟ آيا خودِ شما هم ايده داشتيد؟ جلسه چه طور بود؟ چند تا ايده‌ جالب و غيرِ منتظره جمع شد؟ يك روز تعدادی از كاركنانِ يك شركتِ ساختمان‌سازي دورِ هم جمع شدند و تشكيلِ يك جلسه‌ فوري دادند. مسأله‌اي كه آن‌ها را دور هم جمع كرد، اين بود كه چطور مي‌توان وسايلِ ساختماني و بعد هم اثاثِ واحدهاي مسكوني را از طبقه‌ اول به طبقاتِ ديگرِ ساختمان رساند و اين كار را در كمترين وقت و به آسان‌ترين شكل انجام داد. بعد از اين‌كه همه‌ كاركنان نشستند، يك نفر از ميانِ جمع جلو رفت و يك ورق كاغذِ سفيد و يك مداد برداشت. از افراد خواست سكوت و نظمِ جلسه را رعايت كنند. او صورتِ مسأله را توضيح داد. سپس از همه خواست بدونِ اين‌كه كسي حرفِ ديگري را قطع كند، هر راه‌حلي كه براي اين مشكل به نظر مي‌رسد پيشنهاد كنند.
 

صادق دانشوری بازدید : 206 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

اعتماد به نفس

 

اعتماد به نفس

 

آیا همیشه آرزو می کنید که کاش می توانستید در زندگی روزانه، اندکی خطرپذیرتر ظاهر شوید؟ درست مثل نامزدتان که خیلی راحت راه می افتد و در مهمانی ها به آسانی با دیگران ارتباط صمیمانه برقرار می کند. یا شاید هم بدتان نیاید مثل همسایه ما باشید! او هر روز در حال امتحان کردن چیزهای جدید است: یوگا، چتربازی، دوچرخه سواری کوهستانی، تئاتر اجتماعی و .... البته مواردی که ذکر شد، فقط قسمتی از کارهای جدید اوست.

خوب باید گفت که ماجراجویی نیازمند اعتماد به نفس است و این امر مستقیما با طرز تفکر شما ارتباط پیدا می کند. در این قسمت چند راه بیان شده، که با اتکا به آنها میتوانید طوری بیندیشید که همزمان اعتماد به نفستان نیز افزایش پیدا کند.

صادق دانشوری بازدید : 128 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

دندان درد

 

علت درد دندان

 

خدا درد دندان را نصیب هیچ کس نکند. واقعاً وحشتناک است بخصوص که شب ها تشدید شده و خواب و آرامش را از آدمی سلب می کند. وقتی شب دندانمان درد بگیرد، باید آن را تحمل کنیم تا صبح فرا رسد و خودمان را به دندانپزشک برسانیم تا راه چاره ای برای درد دندانمان پیدا کند.

دندان درد از آن دردهایی است که واقعاً تحمل آن سخت است. در این مقاله سعی می کنم تا علاوه بر تشریح علل ایجاد دندان درد، در مورد نحوه تسکین این درد و راه های درمان آن و همچنین فرق دندان درد با سایر دردها هم صحبتی داشته باشیم. خلاصه هر آنچه در مورد دندان درد وجود دارد را برایتان شرح خواهم داد.

قبل از هر چیز می خواهم توضیحی در مورد علت ایجاد دندان درد برایتان مطرح نمایم . به تصویر بالا نگاه کنید و روی آن کلیک کنید. این تصویر یک برش طولی از یک دندان آسیاب می باشد که اجزاء مختلف آن را به خوبی نشان می دهد. اتاق پالپ محفظه ای است که عروق و اعصاب دندان در آن واقع شده و یک محیط بسته و استریل است که به بیرون از بدن راهی ندارد و فقط از طریق نوک ریشه با بدن در ارتباط است.

اگر به علت پوسیدگی یا هر علت دیگری اتاق پالپ، به میکروب آلوده شود، باعث ایجاد التهاب در این ناحیه می شود. چون این محفظه بسته است، افزایش حجم ناشی از ایجاد التهاب را با افزایش فشار داخلی دندان پاسخ می دهد؛ به این صورت که فشار داخلی اتاق پالپ به صورت وحشتناکی افزایش پیدا می کند و این امر باعث وارد آمدن فشار شدید به پایانه های عصبی موجود در اتاق پالپ واقع می شود و دندان درد شدیدی ایجاد می کند.

تا زمانی که این فشار است، ما دندان درد را خواهیم داشت. مصرف مسکن هایی مانند ایبوبروفن یا مفنامیک اسید که از دسته ی داروهای ضد التهابی هستند، معمولا با کاهش التهاب داخل اتاق پالپ و متعاقب آن کاهش فشار داخلی، موجب کاهش دندان درد می شوند و به همین دلیل برای کاهش درد دندان استفاده می شوند.

حال اگر به هر وسیله ای بتوانیم این فشار دندان افزایش یافته ی داخل اتاق پالپ را کم کرده یا از بین ببریم می توانیم درد دندان را کاهش دهیم . دندان پزشکان هم دقیقا همین کار را می کنند و با تراشیدن و باز کردن اتاق پالپ موجب کاهش درد دندان می شوند . ما معمولا جلسه ی اول که بیمار درد شدید دارد، در حد باز کردن این حفره و پانسمان دندان کار می کنیم تا فقط درد بیمار کاهش یابد و در جلسات بعدی اقدام به درمان ریشه ی دندان می کنیم.

چرا دندان درد در شب ها بیشتر است؟
با توجه به توضیحی که در مورد علت دندان درد دادم، باید بگویم شب ها وقتی به حالت درازکش و خوابیده هستیم، فشار کل ناحیه ی سر و داخل رگ ها افزایش پیدا می کند. ولی در حالت ایستاده این فشار کمتر است. همین امر باعث می شود که رگ های موجود در اتاق پالپ فشارشان افزایش پیدا کرده و در نتیجه فشار داخلی پالپ دندان بیشتر شود و دندان درد هم به همان نسبت افزایش پیدا کند.

به همین علت بیماری که دندان درد دارد، شب ها بلند می شود و مدام قدم می زند تا صبح شود، چون به محض خوابیدن دردش تشدید می شود و وقتی قدم می زند (چون ایستاده است) دردش کاهش می یابد.

 

منبع : پزشک آنلاین

صادق دانشوری بازدید : 259 سه شنبه 21 بهمن 1393 نظرات (0)

گوشی هوشمند

دنیای تجارت بسیار بی‌رحم‌تر از آن است که هرچه می‌شنوید را باور کنید. تعداد زیادی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای باقی ماندن در صحنه‌ی رقابت، بر تبل قابلیت‌هایی از دستگاه‌های خود می‌کوبند که در عمل ارزش خاصی ندارند. حتی گاهی نام‌های بزرگ نیز برای بدست آوردن سهم تبلیغاتی بیشتر، از این موارد دریغ نمی‌کنند.

صادق دانشوری بازدید : 196 دوشنبه 20 بهمن 1393 نظرات (0)

هرسپتینِ ایرانی، داروی ضد سرطان از خرداد وارد بازار می‌شود

 

رئیس انستیتو پاستور با بیان اینکه محققان کشور توانستند داروی هرسپتین را بسازند، گفت: تا کنون این دارو وارداتی بود، اما با تولید آن می توانیم علاوه بر تامین نیاز کشور به کشورهای دیگر نیز آن‌را صادر کنیم.

 

صادق دانشوری بازدید : 277 چهارشنبه 08 بهمن 1393 نظرات (0)

اسکناس

 

تاریخچه اسکناس در ایران

اسکناس در زبان فرانسه Assignas نامیده می شد که به معنی تضمین پرداخت وجه از طرف دولت بوده است. روسها به آسیگناف می گفته اند که این کلمه در زمان حکومت فتحعلی شاه قاجار در ایران بصورت اسکناس در آمد.
قدیمی ترین اسکناس شناخته شده در ایران،  اسکناس یک درهمی، منقش به لااله الاالله و محمد رسول الله می باشد که در زمان فرمانروایی کی تون مغول به سال 693 هجری قمری در تبریز به چاپ رسیده و به نام چاو مبارک موسوم بوده است.

صادق دانشوری بازدید : 1638 یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (0)

ترالی اورژانس

 

اصول کلی:

  1. با توجه به ضرورت وجود تجهیزات ذیل، اگر 2 قسمت مجزا به نام بخش در یک مرکز درمانی وجود دارند، این تجهیزات باید در هر بخش تکرار شوند.
  2. در مراکزی که اتاق تروما و CPR، مجزا نیستند و از یک فضا به این منظور استفاده می شود، ملزومات باید برای تجهیز اتاق تروما فراهم گردد.  
  3. لازم است كنترل روزانه سلامت  تجهیزات، توسط مسوول شیفت انجام شود به طوریکه همیشه آماده استفاده فوري باشند .
  4. كنترل كيفيت و كاليبراسيون با قيد آخرين زمان بازديد موجود و بر روی دستگاه نصب باشد .
  5. امکان دسترسی مناسب  به تجهيزات فراهم باشد.
  6.  دستورالعمل استفاده صحیح از تجهیزات بر روی آن ها نصب شده باشد.
  7. مستندات كنترل تجهيزات پزشكي از نظر صحت عملكرد در دسترس باشد .
  8. تجهيزات اورژانس هاي تخصصي ( زنان، اطفال،  سوختگي، مسموميت، چشم و گوش و حلق و بيني  ) به صلاحديد كميته كارشناسي معاونت درمان لحاظ شود.
  9. سیستم ارتباطی مانند تلفن، آیفون و زنگ به منظور استفاده در شرایط ویژه در تمام قسمت های اورژانس در دسترس پرسنل باشد.
  10. دسترسی به تلفن همگانی برای مراجعان فراهم باشد.
  11. تجهیزات اورژانس به 2 دسته ضروری و ترجیحی تقسیم شده است. تجهیزات ضروری شامل مواردی است که وجود آن ها در اورژانس لازم و ضروری است ولی وجود موارد ترجیحی گرچه در اورژانس مطلوب می باشد ولی ضروری نیست.

(بیشتر در ادامه مطلب)
 

صادق دانشوری بازدید : 553 یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (0)

شعر طنز دانشجویی

 

اهل سیستانم
رشته ام علافی‌ست
جیب‌هایم خالی ست
پدری دارم
حسرتش یک شب خواب!
دوستانی همه از دم ناباب
و خدایی که مرا کرده جواب.
اهل دانشگاهم
قبله‌ام استاد است
جانمازم نمره!
خوب می‌فهمم سهم آینده من بی‌کاریست
من نمی‌دانم که چرا می‌گویند

* بیشتر در ادامه مطلب *

صادق دانشوری بازدید : 191 یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (0)

زن و مرد

 

چرا خانم‌ها به حرف آقایون گوش نمی‌دهند؟

 

مردان و زنان احساساتشان را بسیار متفاوت از یکدیگر ابراز می‌کنند: مثل این است که مردان و زنان به دو زبان مختلف صحبت کنند. زنان از راه زبان احساسات به چیزی که می‌خواهند می‌رسند. مردان دوست دارند با عقل و منطق و روی یک محور مستقیم حرکت کرده و به چیزی که می‌خواهند برسند.
صادق دانشوری بازدید : 206 یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (0)

ژلوفن

 

باید و نبایدهای "ژلوفن"


در تکنولوژی جدید داروسازی تولید داروها به صورت ژله ای بسیار جا باز کرده است.ژلوفن جزء دسته داروهای ضد التهایی غیر کورتونی بوده که متاسفانه مصرف خودسرانه آن به شدت رواج پیدا کرده است.

صادق دانشوری بازدید : 190 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

این روزها چپ و راست خبر سرطان و شیوع آن را می شنویم همه در پی ریشه یابی و از بین بردن علل آن هستند، سرطان بیماری سخت و صعب العلاج عصر ماست گاهی اینقدر بد پیله می شود که درمانش ممکن نیست حتی اگر همه پزشکان عالم با هم جمع شوند ...


تومور

این مهمان ناخوانده آمده و خیلی ها را با خودش برده است و زورش به خیلی ها هم نرسیده است، خلاصه از بس که در موردش می شنویم نامش برایمان عادی شده است، عادی مثل نام مرگ اینقدر از مردن شنیده ایم و دیده ایم که دیگر شنیدن کلمه مرگ مور مورمان نمی کند.

یک روز می گویند هوا سرطان زاست، روز دیگر آب، روز دیگر نان و ....اینقدر گفته اند می بینیم که اگر بخواهیم هر چه سرطان زاست را نخوریم و حذف کنیم زودتر از ابتلا به خود سرطان خواهیم مرد.

حالا نه می خواهیم دنبال سرطان جدیدی بگردیم و نه به قول امروزی ها موج منفی بدهیم که سرطان دنبالمان راه بیفتد و در جانمان خانه کند.

اما یک حکایت جالب می خواهم برایتان بگویم از تومورهایی که در مغز ما هست و هر آن ممکن است ما را از پای در آورد.

صادق دانشوری بازدید : 217 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

شیطان

 

مردی صبح زود از خواب بیدار شد تا نمازش را در خانه خدا (مسجد) بخواند. لباس پوشید و راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد، مرد زمین خورد و لباسهایش کثیف شد. او بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت. مرد لباسهایش را عوض کرد و دوباره راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد و در همان نقطه مجدداً زمین خورد. او دوباره بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت. یک بار دیگر لباسهایش را عوض کرد و راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد، با مردی که چراغ در دست داشت برخورد کرد و نامش را پرسید. مرد پاسخ داد: (( من دیدم شما در راه به مسجد دو بار به زمین افتادید.))، از این رو چراغ آوردم تا بتوانم راهتان را روشن کنم. مرد اول از او بطور فراوان تشکر می کند و هر دو راهشان را به طرف مسجد ادامه می دهند. همین که به مسجد رسیدند، مرد اول از مرد چراغ بدست در خواست می کند تا به مسجد وارد شود و با او نماز بخواند. مرد دوم از رفتن به داخل مسجد خودداری می کند. مرد اول درخواستش را دوبار دیگر تکرار می کند و مجدداً همان جواب را می شنود. مرد اول سوال می کند که چرا او نمی خواهد وارد مسجد شود و نماز بخواند. مرد دوم پاسخ داد: ((من شیطان هستم.)) مرد اول با شنیدن این جواب جا خورد. شیطان در ادامه توضیح می دهد: ((من شما را در راه به مسجد دیدم و این من بودم که باعث زمین خوردن شما شدم.)) وقتی شما به خانه رفتید، خودتان را تمیز کردید و به راهتان به مسجد برگشتید، خدا همه گناهان شما را بخشید. من برای بار دوم باعث زمین خوردن شما شدم و حتی آن هم شما را تشویق به ماندن در خانه نکرد، بلکه بیشتر به راه مسجد برگشتید. به خاطر آن، خدا همه گناهان افراد خانواده ات را بخشید. من ترسیدم که اگر یک بار دیگر باعث زمین خوردن شما بشوم، آنگاه خدا گناهان افراد دهکده تان را خواهد بخشید. بنا براین، من سالم رسیدن شما را به خانه خدا (مسجد) مطمئن ساختم.

 

نتیجه اخلاقی داستان:

کار خیری را که قصد دارید انجام دهید به تعویق نیاندازید. زیرا هرگز نمی دانید چقدر اجر و پاداش ممکن است از مواجه با سختی های در حین تلاش به انجام کار خیر دریافت کنید. پارسائی شما می تواند خانواده و قوم تان را بطور کلی نجات بخشد. این کار را انجام دهید و پیروزی خدا را ببینید. اگر ارسال این پیام شما را به زحمت می اندازد یا وقتتان را زیاد می گیرد، پس آن کار را نکنید. اما پاداش آن را که زیاد است نخواهید گرفت. آیا آسان نیست که فقط کلید "ارسال" را فشار دهید و این پاداش را دریافت کنید؟

صادق دانشوری بازدید : 343 چهارشنبه 28 آبان 1393 نظرات (0)

گروه 99

 

گروه 99

پادشاهی که یک کشور بزرگ را حکومت می کرد، باز هم از زندگی خود راضی نبود؛ اما خود نیز علت را نمی دانست. روزی پادشاه در کاخ امپراتوری قدم می زد. هنگامی که از آشپزخانه عبور می کرد، صدای ترانه ای را شنید. به دنبال صدا، پادشاه متوجه یک آشپز شد که روی صورتش برق سعادت و شادی دیده می شد. پادشاه بسیار تعجب کرد و از آشپز پرسید: ‘چرا اینقدر شاد هستی؟’ آشپز جواب داد: ‘قربان، من فقط یک آشپز هستم، اما تلاش می کنم تا همسر و بچه ام را شاد کنم.  (بیشتر در ادامه مطلب)

صادق دانشوری بازدید : 269 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (0)

آرامگاه بابا طاهر

 

بابا طاهر عريان

بابا طاهر عريان همداني يكي از شاعران اواسط قرن 5 هجري قمري است كه ولادت او اواخر قرن 4 مي باشد. درباره زندگاني اين شاعر عارف اطلاعات دقيقي در دست نيست. تنها روايتها و داستانهايي از مقام علمي و عرفاني اين شاعر وجود دارد و گفته اند كه به اين دليل به او عريان مي گفتند چون از علايق دنيا دست كشيده بود و گفته شده كه او معاصر با پادشاهي طغرل بيك سلجوقي بوده و اين پادشاه ملاقاتهايي با بابا طاهر داشته است.

صادق دانشوری بازدید : 163 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (0)

عشق موفقیت ثروت

 

انتخاب درست

زنی از خانه بیرون آمد و سه پیرمرد را با ریش های بلند جلوی در دید.
به آنها گفت: « من شما را نمی شناسم ولی فکر می کنم گرسنه باشید، بفرمائید داخل تا چیزی برای خوردن به شما بدهم.»
آنها پرسیدند:« آیا شوهرتان خانه است؟»
زن گفت: « نه، او به دنبال کاری بیرون از خانه رفته.»
آنها گفتند: « پس ما نمی توانیم وارد شویم.»
عصر وقتی شوهر به خانه برگشت، زن ماجرا را برای او تعریف کرد.
شوهرش به او گفت: « برو به آنها بگو شوهرم آمده، بفرمائید داخل.»
زن بیرون رفت و آنها را به خانه دعوت کرد. آنها گفتند: « ما با هم داخل خانه نمی شویم.»
زن با تعجب پرسید: « چرا!؟» یکی از پیرمردها به دیگری اشاره کرد و گفت:« نام او ثروت است.» و به پیرمرد دیگر اشاره کرد و گفت:« نام او موفقیت است. و نام من عشق است، حالا انتخاب کنید که کدام یک از ما وارد خانه شما شویم.»
زن پیش شوهرش برگشت و ماجرا را تعریف کرد. شوهـر گفت:« چه خوب، ثـروت را دعوت کنیم تا خانه مان پر از ثروت شود! » ولی همسرش مخالفت کرد و گفت:« چرا موفقیت را دعوت نکنیم؟»
عروس خانه که سخنان آنها را می شنید، پیشنهاد کرد:« بگذارید عشق را دعوت کنیم تا خانه پر از عشق و محبت شود.»
مرد و زن هر دو موافقت کردند. زن بیرون رفت و گفت:« کدام یک از شما عشق است؟ او مهمان ماست.»
عشق بلند شد و ثروت و موفقیت هم بلند شدند و دنبال او راه افتادند. زن با تعجب پرسید:« شما دیگر چرا می آیید؟»
پیرمردها با هم گفتند:« اگر شما ثروت یا موفقیت را دعوت می کردید، بقیه نمی آمدند ولی هرجا که عشق است ثروت و موفقیت هم هست!

صادق دانشوری بازدید : 267 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (0)

گل صداقت

 

گل صداقت....

دويست و پنجاه سال پيش از ميلاد در چين باستان شاهزاده اي تصميم به ازدواج گرفت. او با مرد خردمندي مشورت كرد و تصميم گرفت كه تمام دختران جوان منطقه را دعوت كند تا از ميان آنان دختري سزاوار را برگزيند. وقتي كه خدمتكار پير قصر ماجرا را شنيد بشدت غمگين شد زيرا او مي دانست كه دخترش مخفيانه عاشق شاهزاده است.
او اين خبر را به دخترش داد. دخترش گفت كه او هم به آن مهماني خواهد رفت. مادر گفت: تو بختي نداري، نه ثروتمندي و نه خيلي زيبا. دختر جواب داد: مي دانم هرگز مرا انتخاب نمي كند اما فرصتي است كه دست كم براي يك بار هم كه شده او را از نزديك ببينم. روز موعود فرارسيد و شاهزاده به دختران گفت: به هريك از شما دانه اي مي دهم، كسي كه بتواند در عرض شش ماه زيبا ترين گل را براي من بياورد ملكه آينده چين مي شود. آن دختر هم دانه را گرفت و در گلداني كاشت. سه ماه گذشت و هيچ گلي سبز نشد. دختر با باغبانان بسياري صحبت كرد و آنان راه گلكاري را به او آموختند. اما بي نتيجه بود و گلي نروييد. روز موعود فرا رسيد دختر با گلدان خاليش منتظر ماند و ديگر دختران هر كدام با گل زيبايي به رنگ ها و شكل هاي مختلف در گلدانهاي خود حاضر شدند. شاهزاده هر كدام از گلدانها را با دقت بررسي كرد و در پايان اعلام كرد كه دختر خدمتكار، همسر آينده او خواهد بود. همه اعتراض كردند كه شاهزاده كسي را انتخاب كرده كه در گلدانش هيچ گلي سبز نشده است. شاهزاده گفت: اين دختر تنها كسي است كه گلي را به ثمر رسانده كه او را سزاوار همسري امپراطور مي كند؛
گل صداقت ............
زيرا چيزي كه به شماها داده بودم دانه نبود بلكه سنگريزه بود. آيا امكان دارد گلي از سنگريزه برويد؟؟؟!!!!

صادق دانشوری بازدید : 204 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (0)

میرزا کوچک خان جنگلی

 

ميرزا كوچك خان جنگلى

در سال 1298 ق. در خانه ميرزا بزرگ، در محله "استاد سراى" رشت فرزندى ديده به جهان گشود كه نامش را "يونس" نهادند. (1) يونس پس از آنكه خواندن و نوشتن را فرا گرفت، در سنين نوجوانى يا جوانى وارد حوزه علميه رشت شد و به فراگيرى علوم اسلامى اشتغال ورزيد. يونس ساليانى در مدرسه حاجى حسن واقع در صالح آباد و مدرسه جامع رشت به يادگيرى ادبيات عرب، منطق، فقه و اصول پرداخت. (2) و مدتى در يكى از حجره هاى طبقه اول مدرسه نايب الصدر، واقع در بازار زركشان سكونت داشت. (3) تحصيلات مقدماتى را تا تاريخ 1312 ق. در مدارس رشت فرا گرفته، از آن پس به تحصيلات عاليه از صرف و نحو و معانى و بيان و منطق و مختصرى از اصول و فقه شروع نمود." (4) او در سال 1322 ق. در عالى ترين درس دوره سطح حوزه علميه، كفاية الاصول شركت كرد. استادش آيت الله سيد عبدالوهاب صالح ضياء برى (1294 - 1357 ق.) مجتهد فرزانه صومعه سرا، جزو جوانترين مجتهدان گيلانى بود كه در 28 سالگى به اجتهاد رسيده بود. وى كه شاگرد آخوند خراسانى بود، (5) تحت تأثير افكار انقلابى استادش رهبرى روحانيت رشت را در انقلاب مشروطه به عهده داشت. يونس نيز تحت تأثير افكار استادش از ابتداى نهضت مشروطه، به خيل مشروطه طلبان پيوست.  (بیشتر در ادامه مطلب )

صادق دانشوری بازدید : 218 شنبه 10 آبان 1393 نظرات (0)

قبرستان وادی السلام

 

صحابه و تابعين مدفون در نجف و كوفه

در نجف اشرف برخي از صحابه، تابعين و ياران امام علي(عليه السلام) و نواده هاي امامان به خاك سپرده شده اند. بسياري از اين ها در ثويه، سه كيلومتري نجف بين راه مسجد حنانه و مسجد كوفه، دفن هستند كه در حال حاضر از آن همه قبر تنها قبر كميل بن زياد زيارتگاهي دارد.

صادق دانشوری بازدید : 248 شنبه 10 آبان 1393 نظرات (0)

نجف

 

عالمان و بزرگان ديني مدفون در نجف اشرف

از دير باز به سبب فضيلت شهر نجف اشرف مكان مقدس و اميد به شفاعت و نجات از عذاب و سختي هاي روز حشر، بسياري از سادات، عالمان، انديشمندان و رجال سياسي وصيت مي كردند كه در كنار مرقد مطهر امام علي(عليه السلام) و يا وادي السلام دفن شوند. برخي از به خاك سپرده شده ها در اين مكان مقدس عبارت اند از:

 

صادق دانشوری بازدید : 182 دوشنبه 05 آبان 1393 نظرات (0)

این سوپرفودهای پاییزی را حتما بخورید !

 

سوپرفودها به مواد غذایی گفته  می شود که دارای خواص درمانی و سلامتی زیادی هستند ، هوا در حال سرد تر شدن است و حالا باید از میوه های شگفت انگیز این فصل استفاده کنیم ، سوپرفودهای پاییزی بسیار رنگارنگ و خوشمزه هستند .

 


سوپرفودهای پاییز

 

سوپرفود ، اصطلاحی است که برای غذاهایی استفاده می شود که سرشار از مواد مغذی ضروری جهت افزایش انرژی هستند وبرای مبارزه با بیماری و بهبود خلق و خو نیزموثرند. سوپرفودها ، استخوان ها را ساخته ، از بیماری های مزمن جلوگیری می کنند، بینایی را بهبود بخشیده و حتی حضورذهن شما بهتر می کنند. آنها را بشناسید و در رژیم غذایی خود بگنجانید ، می توانید به صورت پیش غذا ، غذا ، دسر ، سالاد ، آبمیوه ، سوپ ، سس و .. از آنها استفاده کنید ، فراموش نکنید تا جایی که راه داشته باشد از پوست میوه ها هم استفاده کنید !
قبلا با بهترین سوپرفودها برای کاهش وزن  و سوپرفودهای سرشار از فیبر  آشنا شدید ، در این مطلب هم سوپرفودهای فراوان و در دسترس پاییزی را به همراه خواص و فوایدشان می بینید .

صادق دانشوری بازدید : 210 شنبه 22 شهریور 1393 نظرات (0)

 

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: میزان شیوع مصرف مواد در برخی از ‏محیط‌های صنعتی ۱۰ تا ۲۵ درصد را نشان می‌دهد که این موضوع می‌تواند به عنوان یک دغدغه ملی مطرح ‏باشد‎.

به گزارش سیتک به نقل از ‏ سینانیوز، دکترحمید صرامی مدیر کل دفتر ‏تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر به آسیب‌شناسی در حوزه‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: متأسفانه ‏بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از کارگران در محیط‌های صنعتی به مصرف مواد مخدر گرایش داشته‌اند. دراین ‏راستا یک آسیب‌شناسی ملی در تمامی ۳۱ استان در محیط‌های صنعتی در حال انجام است که نتایج آن در ‏آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد‎.‎

وی ادامه داد: علت این بررسی این بود که وضعیت شیوع مصرف در محیط‌های صنعتی را بررسی کنیم. میزان ‏شیوع مصرف مواد در برخی از محیط‌های صنعتی ۱۰ تا ۲۵ درصد را نشان می‌دهد که این موضوع می‌تواند به ‏عنوان یک دغدغه ملی مطرح باشد‎.‎

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کارهای سخت و زیان آور در محیط‌های صنعتی، ‏استرس‌ها، فشار‌های ناشی از شغل، دوستان مصرف کننده، فقر اطلاعات و آگاهی و شب بیداری‌ها را پنج عامل ‏اساسی در گرایش به مواد مخدر دانست و گفت: یکی از نکته‌های مهمی که ما باید مورد توجه قرار دهیم این ‏است که مدیران صنایع کمیته‌های راهبری پیشگیری از اعتیاد را با حضور مدیران و نماینده کارکنان با تشکیل‎ ‎NGOهای کارگری رونق دهند تا یک هجمه جدی در محیط‌های صنعتی علیه مواد مخدر داشته باشیم‎.‎

دکتر صرامی از دستور کار قرار گرفتن تحقیقی تحت عنوان اقتصاد مواد مخدر خبر داد و بیان کرد: همانطور که ‏در سال ۱۳۸۳ مشاهده کردیم حدود ده هزار میلیارد تومان خسارت و هزینه‌هایی است که ناشی از مواد مخدر به ‏اقتصاد کشور وارد می‌شود، امسال نیز بر اساس نتایج تحقیقات جدید میزان خسارت را اعلام خواهیم کرد تا روند ‏هزینه‌ها روشن‌تر شود.‏
 

صادق دانشوری بازدید : 161 شنبه 22 شهریور 1393 نظرات (0)

دختران خیابانی

وجود زنان خیابانی از همان چیزهایی است که مانند زخمی قدیمی بر پیکر شهر باقی مانده و هر از چند گاهی سر باز می‌کند. زنانی که تعداد زیادی از آنها را دختران زیر بیست سال تشکیل می‌دهند، با انگیزه‌ها و دلایل متفاوتی به این راه کشیده می‌شوند.

به نقل از روزنامه ایران،زیر لایه ضخیمی از آرایش با رنگ‌های تند، به زحمت می‌توان سنش را حدس زد. باید بیست و چند ساله باشد؛ شاید هم کمتر؛ زیر بیست سال! مانتوی لیمویی تنش است با شال سفید. نزدیک ایستگاه اتوبوس ایستاده و هر از چند گاهی، انگار که بخواهد خستگی در کند، می‌رود و چند دقیقه‌ای در ایستگاه می‌نشیند. رفتار و حرکاتش توجه مسافران منتظر را جلب می‌کند، اما مشخص است که برایش اهمیتی ندارد. کنار خیابان شلوغ با آن همه ماشین، دخترک شال سفید آنقدر تابلوست که حتی از فاصله دور هم ادا و اصول هایش به چشم می‌آید. لبخندهای اغواگرانه‌اش با ترمزهای گاه و بی‌گاه برخی رانندگان، روی صورتش پهن‌تر می‌شود. سرش را خم می‌کند و مکالمه‌ای کوتاه بین او و راننده، رد و بدل می‌شود. نگاه‌های متعجب رهگذران، صحنه را غیر عادی‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد. چند دقیقه بعد، دخترک خرامان خرامان راه حاشیه خیابان را می‌گیرد و می‌رود و دو تا کوچه پایین‌تر، سوار پراید سفید رنگی می‌شود که انگار منتظرش است. با رفتن دختر، خیابان گویی دوباره شکل عادی به خود می‌گیرد. رفت و آمد عابران و ماشین‌ها، مسافران منتظر و همهمه بعدازظهری شهریوری...

بیشتر در ادامه مطلب
 

صادق دانشوری بازدید : 397 شنبه 22 شهریور 1393 نظرات (0)

سندروم داون

دکتر الیا دماوندی با بیان اینکه سندروم داون به عنوان شایع‌ترین اختلال کروموزومی ناشی از حضور تمام یا بخشی از ماده ژنتیکی اضافی در کروموزوم 21 به وجود می‌آید، بیان کرد: این افراد دارای علائم متفاوتی ناشی از اختلال خفیف یا عمده در ساختار و عملکرد بافت و اندام‌های بدن است.

وی مهم‌ترین نوع غربالگری را غربالگری سه ماهه اول بارداری (هفته 11 تا 13) دانست و گفت: این نوع غربالگری با قدرت تشخیص بالای 95 درصد برمبنای پروتکل‌های استاندارد مراکز بین‌المللی است که با استفاده از نمونه خون و سونوگرافی انجام می‌شود.

صادق دانشوری بازدید : 166 چهارشنبه 19 شهریور 1393 نظرات (0)

ماهواره

یک کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی گفت: برنامه‌های تصویری افکار انسان را دستخوش تغییر می‌کنند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی، صالح اصغری در نشست تخصصی نفوذ خاموش با موضوع آسیب‌های فرهنگی اجتماعی شبکه‌های ماهواره‌ای که در سالن شهید آوینی ارشاد ساوه برگزار شد، افزود: عصری که در آن قرار داریم عصر ارتباطات و عصر سلطه پدیده رسانه بر زندگی انسان‌هاست.

 

وی ادامه داد: در زمان حاضر تصویر83 درصد اطلاعات و مفاهیم را تشکیل می‌دهد و بی‌گمان برنامه‌های تلویزیونی، سینما و ... موفق شده‌اند افکار و عقاید انسان‌های بی‌شماری را دستخوش تغییر کنند.

 

اصغری افزود: کودکان و نوجوانان محصولاتی را انتخاب و خریداری می‌کنند که در تلویزیون می‌بینند و تبلیغ می‌شوند. در میان کودکان بیشتر کارتون و انیمیشن، نوجوانان لپ‌تاپ و جوانان اینترنت و وب‌سایت از پررنگ‌ترین مصارف فرهنگی هستند.

 

وی اضافه کرد: فیلم و سریال بیشترین محصولات فرهنگی مورد استفاده خانواده و والدین هستند که بیشترین تأثیر در آنها نیز از همین طریق است و فرزندان نیز به تبعیت از آنان بیننده این فیلم و سریال‌ها هستند.

 

این کارشناس ارشد فرهنگی افزود: غربی‌ها نیز اهمیت به دست گرفتن سینما در اثرگذاری تصاویر و جذابیت سینما که همزمان روی احساس و ادراک تاثیر می‌گذارد را دانسته و به سرمایه‌گذاری و تلاش در به دست گرفتن این ابزار پرداخته‌اند.

 

وی تصریح کرد: هنرمندان باید اهل تفکر و اندیشه و مطالعه و فلسفه باشند تا بتوانند متون قوی تولید و تجربه خود را بیان کنند.

 

اصغری در ادامه به طیف‌شناسی شبکه‌های ماهواره‌ای پرداخت و افزود: شبکه‌های پخش موسیقی، اپوزوسیون، اخبار، مذهب، پخش فیلم و سبک زندگی به صورت شبانه‌روزی برنامه‌های گوناگونی را با هدف دستیابی به اغراض سیاسی و اقتصادی و جهانی کردن فرهنگ غربی پخش می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای در قالب میان برنامه‌ها و آگهی‌ها، مظاهر ضداخلاقی را تبلیغ می‌کنند، گفت: این رسانه همچون دیگر ابزار پیشرفت می‌تواند به آرمان‌های تعالی‌بخش انسان‌ها و جوامع خدمت یا خیانت کند که در حال حاضر بیشترین عملکرد ماهواره در کشور ما خیانت در قالب ایجاد و رواج فساد و فحشاء در میان جوانان است.

 

اصغری به بیان راهکارهایی برای مقابله با این آسیب اجتماعی پرداخت و گفت: باید برای رشد فرهنگ اسلامی در جامعه تلاش شده و در این راه از اقداماتی مانند تهیه فیلم‌هایی با موضوع متناسب با تعلیم و تربیت اسلامی، ارائه برنامه‌های مناسب و جذاب از طریق تلویزیون و تهیه نوارهای ویدئویی مجاز و تلاش برنامه‌سازان و کارگردان‌ها برای فراگیر کردن و اشاعه فرهنگ دینی در قشر جوان مؤثر خواهد بود.

 

به گزارش ایسنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی ساوه نیز هدف از برگزاری این نشست را آشنایی جوانان با یکی از ابزارهای جنگ نرم (ماهواره ) دانسته و اظهار کرد: خانواده به عنوان عنصر اصلی تشکیل‌دهنده جوامع نقش مهمی در گرایش افراد جامعه به اخلاقیات و معنویات دارد.

 

وی اضافه کرد: به همین جهت دشمن بهتر از خودمان متوجه اهمیت خانواده شده است و با راه‌اندازی انواع شبکه‌های ماهواره‌ای سعی در تضعیف خانواده‌ها و تخریب فرهنگی، دینی و اجتماعی جامعه ایرانی دارد.

 

محمودی‌فر تصریح کرد: برای مبارزه با ماهواره باید برنامه‌هایی در سرلوحه کار خود داشته باشیم که شامل تقویت باورهای دینی و اعتقادی، تثبیت ارزش‌های ملی و اسلامی در خانواده، تقویت فرهنگ اصیل ایرانی، ارتقاء سطح آگاهی و آموزش مهارت‌های زندگی و هدفمند کردن اوقات فراغت فرزندان و پیروی از الگوی رفتاری صحیح در خانواده است.

صادق دانشوری بازدید : 213 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

بهترین فیلمهای جنگی

 

هیچ شکی در تقبیح نفس جنگ نیست، اما همین امر ناخوشایند برخی مواقع دستمایه کارگردانان خلاق سینما می‌شود تا برترین و درخشان‌ترین آثار سینمای جهان در ژانر جنگ بر پرده‌ سینماها نقش ببندند و خاطره آنها برای همیشه در اذهان سینمادوستان باقی بماند.

خبرگزاری ایسنا: هیچ شکی در تقبیح نفس جنگ نیست، اما همین امر ناخوشایند برخی مواقع دستمایه کارگردانان خلاق سینما می‌شود تا برترین و درخشان‌ترین آثار سینمای جهان در ژانر جنگ بر پرده‌ سینماها نقش ببندند و خاطره آنها برای همیشه در اذهان سینمادوستان باقی بماند.

منتقدین بخش سینما در دو روزنامه گاردین و “آبزرور” در گزارشی اقدام به معرفی ۱۰ اثر برتر تاریخ سینما در ژانر جنگ کرده‌اند که به عقیده آنها، به بهترین شکل ممکن این پدیده ناخوشایند را به تصویر کشیده‌اند.

صادق دانشوری بازدید : 264 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

اهمیت فشار گروه در نوجوانی

 


وقتی در یک جمع همه ی دوستانت سیگار می کشند ، تو هم مجبوری برای هماهنگی با آنها این کار را بکنی ....

سیگار

فشار گروه ، مهم ترین مفهومی است که دیگران و مخصوصاً گروه های هم سن و سال ، به وسیله آن بر رفتار و اعمال یک نوجوان تاثیر می گذارند. بدین ترتیب می توان گفت که فشار گروه، فشاری روان شناختی است که خواسته یا ناخواسته از طریق گروه بر یک نوجوان وارد می شود تا هنجارها، نگرش ها و رفتارهای گروه را پذیرفته و بدان پایبند گردد.

صادق دانشوری بازدید : 202 چهارشنبه 25 تیر 1393 نظرات (0)

ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﺭﺩآﻭﺭﺗﺮﯾﻦ ﻟﺤﻈﻪ ﻫﺎﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﻭﻥ ﻣﻮﻗﻊ ﺱ ﮐﻪ ﺳﺮ ﺟﻠﺴﻪ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻧﺸﺴﺘﯽ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺑﻐﻞ ﺩﺳﺘﯿﺎﺕ ﺩﺍﺭﻥ ﺑﺎ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺣﺴﺎﺏ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﻦ ﻭ ﺗﻮ ﺣﺘﯽ ﻧﻤﯿﺪﻭﻧﯽ ﮐﺪﻭﻡ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ !

بیشتر در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
دانلود فیلم و سریال با لینک مستقیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید؟
    تعرفه تبلیغات
    '); } function mazaya() { var mazaya=window.open('','','width=500, height=350'); mazaya.document.write('
    :

    ا()
    .


    '); } /*]]>*/



    تومان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 201
  • کل نظرات : 33
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 731
  • بازدید سال : 11,238
  • بازدید کلی : 476,416
  • کدهای اختصاصی

    ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free

    . .