loading...
سیتک
بسم الله الرحمن الرحیم

 چگونه باید نویسنده سایت سیتک بشوم؟

در صورتی که نویسنده سایت شوید،مطالبی که برای ما ارسال می کنید مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به آن مطلب امتیاز داده خواهد شد،هر امتیاز برابر با یک تومان محاسبه می شود؛برای مثال با دریافت 50 امتیاز، 50 تومان به حساب شما افزوده می شود. اطلاعات بیشتر



از اینترنت کسب درآمد کنید
صادق دانشوری بازدید : 294 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

تنهایی

 

خداوندا 

به تو روی آوردم چون یگانه معبود عالمی از خود مرانم من بی تو هیچم و با نام تو همه چیــز، دست نیاز به سوی تو آورده‌ام تومهربانی و دست گیــرنده مستمنــدان لطف و کرمـت را از من دریــغ مدار، از عالمت حیــرانم و در خـــود سرگردان باحالتی پریشان به درگاهت نالانم و از دیده گریان و همه جا به سوی تو روان تو کریمی و بزرگوار رحیمی و بخشاینده روح روان، از بندگان ناآگاهت در گذر و روح آنان را به سعادت راهنمایی فرما و هر آنچه از عالم کبریایی خواهی بر جسم عنایت فرما چون هر دردی که از سوی تو رسـد رحمت است وتحمّل آن را دارم.
خدایا به عظمت تو سر تعظیـــم فرود می آورم و از تو میخــواهم که مرا جــزو بندگان مقرّب درگاه خویش منظور فرمایی.
و از روی لطف و کرمت ارواح پاک را برای هــدایت بر من نازل فرمایی تا رستــگار شوم، تو بزرگی و سزاوار ستایش و تکریم.
خدایا 
پیشانی بر خاک تو می گذارم چون سجده سزاوار بزرگی و عظمت توست.
تو مالک جان و تن بندگانی و همه حقایق رامی دانی و هرآنچه بخواهی بر بندگانت روا می داری.
ابد و ازل از توست و چراغ هر دانش و معرفتی از تو روشن است.
برمن سعادت شناخت و بندگی عنایت بفرما چون تو اصل کائناتی ومن ذره‌ای از حیات، تو در عالم غیبی و بندگانت پر از عیب ، عیوبم را بنمایان تا در رفع آنها کوشا باشم.
در این دنیا از تو چیزی غیر از عزت و شرف و بی نیازی نمی خواهم، تو رحیمی و رحمان من محتاجم و فقیری درمانده برسر کویت مرا دریاب و از درگاه خود مران.
به رحمت صفاتت اگر تقصیری دارم از آن در گذر و در زندگی پس از مرگ آرامش ابدی عنایتم فرما.

صادق دانشوری بازدید : 305 چهارشنبه 20 خرداد 1394 نظرات (1)

پیشگیری اورژانسی از حاملگی

 

 

پیشگیری از بارداری ناخواسته :

گاهی در اثر پاره شدن کاندوم و یا تماس منقطع ناموفق مقداری مایع منی به داخل واژن ریخته شده و موجبات هراس و سر درگمی طرفین را برای جلوگیری از بارداری فراهم آورده است. روش زیر تا حد زیادی به شما یاری خواهد رساند :

قرصهایی ساخته شده اند که درصورتی که درعرض ۷۲ ساعت (سه روز) پس از مقاربت خورده شوند می توانند از بارداری جلوگیری کنند. این قرصها اصطلاحا به نام قرص صبح روز بعد (Morning after pill) معروف می باشند . این قرصها بعلت داشتن مقادیر زیاد هورمون ، اثر ضد بارداری خود را نشان می دهند . در صورتی که این قرصها بعد از مقاربت ، هر چه سریعتر خورده شوند(مخصوصا در ۲۴ ساعت اول) اثر بیشتری خواهند داشت.

امکان استفاده از قرصهای ضد بارداری دیگر در صورت عدم دسترسی به قرصهای “صبح روز بعد”

می توان بعد از انجام مقاربت ، دو قرص اچ دی HD را باهم خورد و سپس ۱۲ ساعت بعد ، دوقرص. این چهار قرص حتما باید در عرض ۷۲ ساعت بعد از مقاربت خورده شوند . هرچه زودتر این قرصها خورده شوند، تاثیر آنها بیشتر خواهد بود . عوارض جانبی این قرصها عبارتنداز: تهوع ، استفراغ ، سردرد ، حساس شدن پستانها ، سرگیجه ، احتباس مایعات در بدن و خونریزی های نامنظم . این عوارض جانبی معمولا بعداز یکی دو روز از بین خواهند رفت . با خوردن این قرصها همراه با غذا و یا مصرف داروهای ضد تهوع ، می توان از احساس تهوعی که خوردن این قرصها ایجاد میکند کم نمود . در صورتی که در عرض یکساعت که قرصها را مصرف نمودید ، استفراغ کردید ، باید دوباره قرصها را بخورید.* می توان از قرصهای ال دی LD هم استفاده نمود – اما باید در هر بار ۴ عدد قرص خورده شود (مجموعا هشت قرص خورده می شود).

 

مزایای استفاده از روش فوری جلوگیری ازبارداری کدامند؟

۱- می توان بعد از مقاربت از آن استفاده نمود

۲- استفاده از آنها آسان است

۳- از قرصهای معمولی جلوگیری از بارداری می توان استفاده کرد

۴- اشکالی در بارداری های آینده ایجاد نمی کند.

معایب استفاده از روش فوری جلوگیری ازبارداری کدامند؟

۱- دارای عوارض جانبی مثل تهوع می باشد

۲- باید حتما در طی ۷۲ ساعت بعد از مقاربت استفاده شود

۳- از بیماریهای عفونی مقاربتی مثل ایدز جلوگیری نمی کند

۴- از این روش فقط در موارد اورژانسی و اضطراری باید استفاده شود و نباید به طور دائمی از آن استفاده کرد

مصرف اولین دوز قرص ها در این روش حتما باید حداکثر در فاصله زمانی ۷۲ ساعت از تماس جنسی مشکوک صورت گیرد. اگر بیش از ۷۲ ساعت از زمان نزدیکی مشکوک نگذشته باشد، داوطلب می‌تواند با به کار بستن یکی از روش‌های زیر از حاملگی ناخواسته جلوگیری نماید:‌

۱- قرصHD ، دو عدد در اولین فرصت و دو عدد ۱۲ ساعت بعد‌ ‌

۲- قرصLD،  چهار عدد در اولین فرصت و چهار عدد ۱۲ ساعت بعد‌ ‌

۳- قرص تری‌فازیک، ۴ عدد قرص سفید در اولین فرصت و چهار عدد قرص سفید ۱۲ ساعت بعد (قرص‌های مرحله سوم)‌

 

 

هشدارها در زمان مصرف :‌

۱- بهتر است که قرص‌ها با شکم خالی خورده نشود.‌

۲- در صورت استفراغ کردن تا دو ساعت پس از استفاده از روش، خوردن مجدد قرص‌ها ضروری است.‌

۳- حداکثر دفعات مجاز استفاده از این روش در هر سیکل قاعدگی یک بار است. این روش باید در حداقل دفعات ممکن در طول دوران باروری استفاده گردد. مجاز بودن یک بار استفاده از این روش در هر دوره قاعدگی دلیلی بر تایید مصرف آن در هر دوره قاعدگی به عنوان روش پیشگیری از بارداری نیست.‌

۴- در صورت قاعده نشدن فرد در عرض ۳ هفته پس از مصرف روش اورژانسی پیشگیری از بارداری، باید، تست بارداری (ترجیحاً بتا اچ.سی.جی) در مورد وی انجام شود.‌

با توجه به اینکه این روش برای جنین خطرناک نیست، در صورت وقوع حاملگی، نیازی به سقط جنین نخواهد بود.

صادق دانشوری بازدید : 233 چهارشنبه 20 خرداد 1394 نظرات (0)

* تا حالا دقت کردین همه مجری های صدا و سیما دوست دارن بیشتر در خدمت مهمان برنامه باشن اما وقت برنامه این اجازه رو بهشون نمیده ؟

* تا حالا دقت کردین چرا پشت کامیونها شعر می نویسن ؟

* تا حالا دقت کردین چرا با پیتزا دوغ نمیخورن؟

 

* تا حالا دقت کردین چرا با موسیقی سنتی نمیشه رقصید؟

* تا حالا دقت کردین چرا اکثر ماشینها یا سفیدن یا سیاه یا نقره ای؟

صادق دانشوری بازدید : 612 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)

 

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های زندگی مشترک، ارتباط جنسی سالم و رضایت‌بخش در زندگی زناشویی است. با توجه به اهمیت خانواده در جامعه ایرانی و نقش سلامت جنسی زوجین در تداوم و عملکرد مثبت خانواده و پیشگیری از ایجاد مشکلات زناشویی، توجه به ارتقای سلامت جنسی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی حائزاهمیت است.
اهمیت پرداختن به موضوع‌هایی مانند آموزش سلامت جنسی به زوج‌های در آستانه ازدواج، آموزش پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی و ایدز، پیشگیری، مشاوره و درمان اختلالات جنسی و ناهنجاری در رفتارهای جنسی و جلوگیری از رفتارهای پرخطر جنسی و جلوگیری از آزار و خشونت‌های جنسی، امروزه بیش از پیش نمایان است. باید توجه کرد سلامت جنسی فقط منحصر به دوران باروری افراد نمی‌شود، بلکه از دوران جنینی و بدو تولد تا زمان مرگ در زنان و مردان اهمیت دارد، بنابراین در همه مراحل زندگی باید به جنبه‌های مختلف سلامت جنسی افراد و پیشگیری و درمان رفتارهایی که بر آن آثار نامطلوب دارد، پرداخته شود.  (بیشتر در ادامه مطلب)

صادق دانشوری بازدید : 204 یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

فرهنگ اطلاحات کارمندان

 

فرهنگ اصطلاحات کارمندان ...

 

رئیس :

امضایش از طلابیشتر می ارزد هر چند در اداره رئیس است در منزل مرئوس است.ارباب حقوق ها.رب النوع مرخصی ،وام دونی آنچه برای ما آرزوست برای او خاطره است .

کارمند:

پدیده ای که اهل منزل او را شکل عابر بانک میبیند شکست ناپذیر،جان سخت،دونده استقامت جنبنده ای که هر روز 6 صبح باید از خانه برود. جوان ها می پسندند.خانواده ها دوستش دارند.از باجناق بدش می آید.ازقرمه سبزی خوشش می آید. موجودی که اگر 30 سال کار کند،تازه می فرستند تو صف نان سنگک بایستد ورژن بازنشسته اش در پارک ها یافت می شود.

منشی:

موجودی که خیلی  نرم ، مراجعین را می پیچاند . لوبیا،برو فردا بیا . زنبیل قبول نمی کند از خاندان نصرا... منشی است که کلیه و دمنه را به زبان فارسی نوشت است. اما اغلب نوادگان او فقط ساعت ملاقات را بلدند بنویسند .به چای و تلفن علاقه دارد.مثل فامیل دور به «در» عشق می ورزد.

که با این درد اگر در بند در مانند درمانند.

صادق دانشوری بازدید : 269 شنبه 19 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

بورس

 

بورس چیست ؟

بورس،برخلاف بازارهای سنتی، یک بازار کاملا رسمی است و خرید وفروش در آن ،بر اساس قوانین،مقررات و ظوابط مشخص و نظام مند انجام می شود.

 

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد؟

 

  1. کسب سود : سهامداران از دو محل دریافت سود نقدی و افزایش قیمت سهام،صاحب سود خواهند شد.
  2. برخورداری از حمایت قانونی : بورس بازاری است قانونی،بنابراین کلیه افرادی که در بورس سرمایه گذاری می کنند ، از حمایت قانونی برخوردار هستند.
  3. حفظ سرمایه در مقابل تورم : با سرمایه گذاری مناسب و آگاهانه در بورس ، ارزش دارایی افراد در مقابل تورم حفظ می گردد.
  4. قابلیت نقد شوندگی : سرمایه گذاران بورس هر زمانی که بخواهند می توانند سهام خود را فروخته و در کوتاه ترین زمان ممکن ، به پول خود دسترسی پیدا کنند .
  5. امکان سرمایه گذاری با هر مبلغی: برای خرید سهام ، محدودیت ریالی وجود ندارد و افراد با هر مبلغی ، می توانند در بورس سرمایه گذاری کنند.
  6. مشارکت در اداره شرکت : سهامداران به نسبت سهام خود ، مالک شرکت محسوب می شوند، بنابراین می توانند به همان اندازه ، در تصمیم گیری در خصوص نحوه اداره شرکت ، انتخاب مدیران و ... مشارکت نمایند.
صادق دانشوری بازدید : 628 شنبه 19 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

روحانی، ظریف وتیمش پذیرفته‌اند مجرم‌اند/اینجا آزمایشگاه یک طایفه خاص نیست تادیدگاه‌هایش را درعرصه بین‌الملل آزمایش کند/دعا نمی‌کنم روحانی به جهنم برود،ولی ایشان به ما گفت برویدجهنم!به چنین آدمی چه بگوییم؟

مذاکرات هسته ای

آقای ظریف باید می‌گفت تضمین بدهید اورانیوم ۵۶ درصد را به ما می‌دهید. از آقای دکتر روحانی باید پرسید، چه دشمنی وزارت خارجه یا سایر افراد با مؤسسه پژوهش‌های راهبردی بامداد داشتند؟ از زمانی که دولت جدید آمده است و آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی شده‌اند تمام این پروژه‌ها خوابیده است. متأسفانه اینها مسیر را منحرف کردند. چرا آقای صالحی می‌خواهد برود زیر زمین فردو تحقیق کند؟ مگر دانشگاه صنعتی اصفهان یا امیرکبیر ما جا کم دارد یا استاد و آدم متفکر ندارد؟ اینها چه خوش‌خدمتی‌هایی است که دارند در این زمینه به غرب می‌کنند؟ آقای صالحی کاملاً در جهت اهداف خارجی‌ها صحبت می‌کند. نمی‌ارزد یک سفر و چند ملاقات با آقای مونیز کردن باعث شود آدم این‌قدر این طرفی بیفتد و تمام دستاوردهای ارزشمند متخصصان و دانشمندان کشورمان را این‌جوری بر باد بدهد. تعطیلی غنی‌سازی و شعارهایی که فردو به مرکز تحقیقات پیشرفته فیزیک، هسته‌ای و ایزوتوپ‌های پایدار تبدیل شود، عوام‌فریبی است.

صادق دانشوری بازدید : 200 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

آیا میدانید

 

  • مار می تواند تا نیم ساعت بعد از قطع شدن سرش نیش بزند !
  • دانشمندان دریافته اند مورچه ها هم مانند انسان ها صبح ها خمیازه می کشند !
  • زمین در آغاز پیدایش 2000 بار بزرگتر از حجم کنونی اش بود !
  • ایرانیان در انگلیس ثروتمندترین قشر هستند حتی ثروتمندتر از ملکه الیزابت !
  • چشم انسان معادل یک دوربین 135 مگاپیکسل عمل می کند !
  • سرعت عطسه یک انسان برابر است با 160 کیلومتر در ساعت !
  • با 30 گرم طلا می توان نخی به طول 81 کیلومتر درست کرد !
صادق دانشوری بازدید : 169 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

کشیدن دندان

 

وقتی دندانی کشیده می شود، فضای خالی بین دو دندان ایجاد می شود. این بی دندانی در دهان اگر متعدد باشد ، باعث اختلال در زیبایی صورت،تکلم،بلع و هضم غذا میگردد. امروزه دندانپزشکان از روش های مختلفی برای جایگزینی دندانها استفاده می کنند که پروتزثابت (بریج) یکی از متداولترین و بهترین روشهاست که طی آن دندانپزشک دو دندان کناری ناحیه بی دندانی را تراش می دهد ویک پروتز ، روی این دو دندان و نواحی بی دندانی می گذارد .

به این صورت چیزی شبیه یک پل بین دو دندان ایجاد می شود که به آن بریج می گویند و به طور ثابت جایگزین دندان از دست رفته می شود . پروتز ساخته شده از زیبایی مطلوبی برخوردار بوده و با چسب مخصوصی که هم ماده ضد پوسیدگی بوده و هم عایق حرارتی است به صورت دائمی و ثابت چسبیده می شود. این روش طول عمر بالایی دارد.

صادق دانشوری بازدید : 421 سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

فردوسی

 

پادشاهان بزرگ ایران

نخستین پادشاهان جهان به روایت حماسی ترین و ملی ترین کتاب شعر و نظم ایران، شاهکار شاهنامه (حکیم ابوالقاسم منصور بن حسن فردوسی طوسی).

صادق دانشوری بازدید : 168 یکشنبه 26 بهمن 1393 نظرات (0)

عشق

 

"عشق و عاشق"

 

زمانی که فیض کاشانی در قمصر کاشان زندگی می کرد، پدر خانمش، ملاصدرا، چند روزی را به عنوان میهمان نزد او در قمصر به سر می برد.

در همان ایام در قمصر، جوانی به خواستگاری دختری رفت. والدین دختر پس از قبول خواستگار، شرط کردند که تا زمان عقد نه داماد حق دارد برای دیدن عروس به خانه عروس بیاید و نه عروس حق دارد به بیرون خانه برود.

 

از این رو، عروس و داماد که عاشق و شیدای همدیگر بودند و می خواستند همدیگر را ببینند، به فکر چاره ای افتادند که نه با شرط مخالفت بشود و نه والدین عروس متوجه بشوند. لذا عروس حیله ای زد و گفت: من فلان موقع به قصد تکاندن فرش به پشت بام می آیم و تو هم داخل کوچه بیا، همدیگر را ببینیم.

در آن وقت مقرر، دختر فرش خانه را به قصد تکاندن به پشت بام برد و فرش را تکان می داد و داماد هم از داخل کوچه نظاره گر جمال دلنشین عروس خانم بود و مدام این جملات را می خواند:

اومدی به پشت بوندی اومدی فرش و تکوندی

اومدی گردی نبوندی اومدی خودت و نشوندی

در این حال، عارف بزرگوار، ملاصدرا از کوچه عبور می کرد و این ماجرا را دید و شروع به گریه کردن کرد. او یک شبانه روز بلند گریه می کرد تا این که فیض کاشانی از او پرسید:

 

چرا این گونه گریه می کنی؟

 

ملاصدرا گفت: من امروز پسری را دیدم که با معشوقه خود با خوشحالی سخن می گفت. گریه من از این جهت است که این همه سال درس خوانده ام و فلسفه نوشتم و خود را عاشق خدای متعال می دانم اما هنوز با این حال و صفایی که این پسر با معشوقه خود داشت من نتوانستم با خدای خود چنین سخن بگویم. لذا به حال خود گریه می کنم.

صادق دانشوری بازدید : 152 شنبه 25 بهمن 1393 نظرات (0)

نیما یوشیج

 

نيما يوشيج كه نام اصلي اش علي اسفندياري بود در سال 1276 شمسي در روستاي يوش مازندران چشم به جهان گشود. پدرش ابراهيم خان نوري از راه كشاورزي و گله داري روزگار مي گذرانيد. ايام كودكي اش را در روستاي خود به تحصيل پرداخت و از آنجا به تهران آمد تا در دبيرستان سن لويي كه يك مؤسسه متعلق به هيات كاتوليك رمي بود به تحصيل ادامه دهد. در اين مدرسه يكي از معلمين وي نظام وفا بود كه در اثر تشويقهاي او به سرودن شعر روي آورد. او زبان فرانسه را به خوبي فرا گرفت و با ادبيات اروپا آشنا شد. محمدرضا عشقي در روزنامه قرن بيستم بخشي از شعر افسانه نيما را منتشر كرد. نيما در سال 1317 شمسي جزو گروه كاركنان مجله موسيقي، مجله ماهانه وزارت فرهنگ در آمد. وي يك سلسله مقاله در اين مجله نوشت و در آنها نظرات فيلسوفان را در خصوص هنر و تأثير آثار اروپايي را در ادبيات بعضي از ممالك شرقي مورد بررسي قرار داد. او در سال 1328 ه.ش. در روابط عمومي و اداره تبليغات وزارت فرهنگ مشغول به كار شد. (بیشتر در ادامه مطلب)

صادق دانشوری بازدید : 321 جمعه 24 بهمن 1393 نظرات (0)

پیشینه تاریخی سیستان

 

پیشینه تاریخی سیستان

سیستان در دوران مادها (708- 550 پ.م ) یکی از ایالت های خاوری ماد به شمار می رفت و بعضی گفته اند که حوزه استقرار و سلطه مادها از کویر لوت نمی گذشت زرنگ یا سیستان دوره هخامنشی (550-3300 م )از پارت جدا شد و ساتراپ جداگانه ای تشکیل داد . (بیشتر در ادامه مطلب)

صادق دانشوری بازدید : 180 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

داستان مهندس و برنامه نویس

 

داستان برنامه‌نویس و مهندس

یک برنامه‌نویس و یک مهندس در یک مسافرت طولانى هوائى کنار یکدیگر در هواپیما نشسته بودند. برنامه‌نویس رو به مهندس کرد و گفت: مایلى با همدیگر بازى کنیم؟ مهندس که می‌خواست استراحت کند محترمانه عذر خواست و رویش را به طرف پنجره برگرداند و پتو را روى خودش کشید. برنامه‌نویس دوباره گفت: بازى سرگرم‌کننده‌اى است. من از شما یک سوال می‌پرسم و اگر شما جوابش را نمی‌دانستید ۵ دلار به من بدهید. بعد شما از من یک سوال می‌کنید و اگر من جوابش را نمی‌دانستم من ۵ دلار به شما می‌دهم. مهندس مجدداً معذرت خواست و چشمهایش را روى هم گذاشت تا خوابش ببرد. این بار، برنامه‌نویس پیشنهاد دیگرى داد. گفت: خوب، اگر شما سوال مرا جواب ندادید ۵ دلار بدهید ولى اگر من نتوانستم سوال شما را جواب دهم ٥٠ دلار به شما می‌دهم. این پیشنهاد چرت مهندس را پاره کرد و رضایت داد که با برنامه‌نویس بازى کند. برنامه‌نویس نخستین سوال را مطرح کرد: «فاصله زمین تا ماه چقدر است؟» مهندس بدون اینکه کلمه‌اى بر زبان آورد دست در جیبش کرد و ۵ دلار به برنامه‌نویس داد. حالا نوبت خودش بود. مهندس گفت: «آن چیست که وقتى از تپه بالا می‌رود ۳ پا دارد و وقتى پائین می‌آید ۴ پا؟» برنامه‌نویس نگاه تعجب آمیزى کرد و سپس به سراغ کامپیوتر قابل حملش رفت و تمام اطلاعات موجود در آن را مورد جستجو قرار داد. آنگاه از طریق مودم بیسیم کامپیوترش به اینترنت وصل شد و اطلاعات موجود در کتابخانه کنگره آمریکا را هم جستجو کرد. باز هم چیز بدرد بخورى پیدا نکرد. سپس براى تمام همکارانش پست الکترونیک فرستاد و سوال را با آنها در میان گذاشت و با یکى دو نفر هم گپ زد ولى آنها هم نتوانستند کمکى کنند. بالاخره بعد از ۳ ساعت، مهندس را از خواب بیدار کرد و ٥٠ دلار به او داد. مهندس مودبانه ٥٠ دلار را گرفت و رویش را برگرداند تا دوباره بخوابد. برنامه‌نویس بعد از کمى مکث، او را تکان داد و گفت: «خوب، جواب سوالت چه بود؟» مهندس دوباره بدون اینکه کلمه‌اى بر زبان آورد دست در جیبش کرد و ۵ دلار به برنامه‌نویس داد و رویش را برگرداند و خوابید.

صادق دانشوری بازدید : 153 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

حفظ ارزش

 

حفظ ارزش فردی در محیط کار

 

" شان افراد در گرفتن مقام نیست، بلکه در استحقاق آنها در بدست آوردن آن مقام خلاصه می شود."

-- ارسطو

شما به پیشرفت های تحصیلی و شغلی خود افتخار می کنید و مشتاقید تا به عرصه چالش های جدید قدم بگذارید. این چالش ها برای شما موقعیت ها و آزمایشاتی را فراهم می آورند که شخصیت و شان شما را زیر بوته آزمایش خواهد برد. به خاطر داشته باشید: نگه داشتن شان شخصی تماما در اعتماد به نفس، عزت نفس و عدالت خلاصه می شود.

در این قسمت چند نکته وجود دارد که با استفاده از آنها ارزش شخصی و عزت نفستان در محل کار هیچ گاه از بین نخواهد رفت.

صادق دانشوری بازدید : 223 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

 

عکس العمل شیطان هنگام نزول آیه الکرسی

امام محمد باقر از امیر المومنین (ع) روایت فرموده: هنگامی که آیت الکرسی نازل شد رسول خدا (ص) فرمود آیه الکرسی آیه ای است که از گنج عرش نازل شده و زمانی که این آیه نازل گشت هر بتی که در جهان بود با صورت به زمین خورد.

در این زمان ابلیس ترسید و به قومش گفت :"امشب حادثه ای بزرگ اتفاق افتاده است باشید تا من عالم را بگردم و خبر بیاورم. (بیشتر در ادامه مطلب)

صادق دانشوری بازدید : 165 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

طوفان فکری

 

تکنيک طوفان فکری


آيا تا به حال در جلسه‌اي بوده‌ايد كه در آن از آدم‌ها بخواهند در موردِ يك موضوعِ مشخص نظر بدهند؟ آيا خودِ شما هم ايده داشتيد؟ جلسه چه طور بود؟ چند تا ايده‌ جالب و غيرِ منتظره جمع شد؟ يك روز تعدادی از كاركنانِ يك شركتِ ساختمان‌سازي دورِ هم جمع شدند و تشكيلِ يك جلسه‌ فوري دادند. مسأله‌اي كه آن‌ها را دور هم جمع كرد، اين بود كه چطور مي‌توان وسايلِ ساختماني و بعد هم اثاثِ واحدهاي مسكوني را از طبقه‌ اول به طبقاتِ ديگرِ ساختمان رساند و اين كار را در كمترين وقت و به آسان‌ترين شكل انجام داد. بعد از اين‌كه همه‌ كاركنان نشستند، يك نفر از ميانِ جمع جلو رفت و يك ورق كاغذِ سفيد و يك مداد برداشت. از افراد خواست سكوت و نظمِ جلسه را رعايت كنند. او صورتِ مسأله را توضيح داد. سپس از همه خواست بدونِ اين‌كه كسي حرفِ ديگري را قطع كند، هر راه‌حلي كه براي اين مشكل به نظر مي‌رسد پيشنهاد كنند.
 

صادق دانشوری بازدید : 206 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

اعتماد به نفس

 

اعتماد به نفس

 

آیا همیشه آرزو می کنید که کاش می توانستید در زندگی روزانه، اندکی خطرپذیرتر ظاهر شوید؟ درست مثل نامزدتان که خیلی راحت راه می افتد و در مهمانی ها به آسانی با دیگران ارتباط صمیمانه برقرار می کند. یا شاید هم بدتان نیاید مثل همسایه ما باشید! او هر روز در حال امتحان کردن چیزهای جدید است: یوگا، چتربازی، دوچرخه سواری کوهستانی، تئاتر اجتماعی و .... البته مواردی که ذکر شد، فقط قسمتی از کارهای جدید اوست.

خوب باید گفت که ماجراجویی نیازمند اعتماد به نفس است و این امر مستقیما با طرز تفکر شما ارتباط پیدا می کند. در این قسمت چند راه بیان شده، که با اتکا به آنها میتوانید طوری بیندیشید که همزمان اعتماد به نفستان نیز افزایش پیدا کند.

صادق دانشوری بازدید : 335 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

حبیب الله دهمرده

 

دکترحبیب الله دهمرده متولد سال ۱۳۳۱ در سیستان است. وی متاهل و دارای یک فرزند دختر و سه فرزند پسر می‌باشد. سیاستمدار و استاد دانشگاه، استاندار سابق لرستان ، سیستان و بلوچستان و کرمان. وی دارای دکترای ریاضی از دانشگاه آکسفورد بوده و علاوه بر مسئولیت‌های اجرایی گوناگون، دارای سوابق متعدد علمی و دانشگاهی است.

صادق دانشوری بازدید : 224 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

ایراندخت فیاض

 

ایراندخت فیاض (زادهٔ ۱۳۴۶ در سیستان) از استادان دانشگاه و فعالان سیاسی ایران است. وی در حیطه فلسفه آموزش و پرورش تحصیل کرده است و به تدریس و پژوهش در این حوزه مشغول است. علاوه بر این سوابق متعددی در امور اجرایی و سیاسی بر عهده داشته است. (بیشتر در ادامه مطلب)

صادق دانشوری بازدید : 128 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

دندان درد

 

علت درد دندان

 

خدا درد دندان را نصیب هیچ کس نکند. واقعاً وحشتناک است بخصوص که شب ها تشدید شده و خواب و آرامش را از آدمی سلب می کند. وقتی شب دندانمان درد بگیرد، باید آن را تحمل کنیم تا صبح فرا رسد و خودمان را به دندانپزشک برسانیم تا راه چاره ای برای درد دندانمان پیدا کند.

دندان درد از آن دردهایی است که واقعاً تحمل آن سخت است. در این مقاله سعی می کنم تا علاوه بر تشریح علل ایجاد دندان درد، در مورد نحوه تسکین این درد و راه های درمان آن و همچنین فرق دندان درد با سایر دردها هم صحبتی داشته باشیم. خلاصه هر آنچه در مورد دندان درد وجود دارد را برایتان شرح خواهم داد.

قبل از هر چیز می خواهم توضیحی در مورد علت ایجاد دندان درد برایتان مطرح نمایم . به تصویر بالا نگاه کنید و روی آن کلیک کنید. این تصویر یک برش طولی از یک دندان آسیاب می باشد که اجزاء مختلف آن را به خوبی نشان می دهد. اتاق پالپ محفظه ای است که عروق و اعصاب دندان در آن واقع شده و یک محیط بسته و استریل است که به بیرون از بدن راهی ندارد و فقط از طریق نوک ریشه با بدن در ارتباط است.

اگر به علت پوسیدگی یا هر علت دیگری اتاق پالپ، به میکروب آلوده شود، باعث ایجاد التهاب در این ناحیه می شود. چون این محفظه بسته است، افزایش حجم ناشی از ایجاد التهاب را با افزایش فشار داخلی دندان پاسخ می دهد؛ به این صورت که فشار داخلی اتاق پالپ به صورت وحشتناکی افزایش پیدا می کند و این امر باعث وارد آمدن فشار شدید به پایانه های عصبی موجود در اتاق پالپ واقع می شود و دندان درد شدیدی ایجاد می کند.

تا زمانی که این فشار است، ما دندان درد را خواهیم داشت. مصرف مسکن هایی مانند ایبوبروفن یا مفنامیک اسید که از دسته ی داروهای ضد التهابی هستند، معمولا با کاهش التهاب داخل اتاق پالپ و متعاقب آن کاهش فشار داخلی، موجب کاهش دندان درد می شوند و به همین دلیل برای کاهش درد دندان استفاده می شوند.

حال اگر به هر وسیله ای بتوانیم این فشار دندان افزایش یافته ی داخل اتاق پالپ را کم کرده یا از بین ببریم می توانیم درد دندان را کاهش دهیم . دندان پزشکان هم دقیقا همین کار را می کنند و با تراشیدن و باز کردن اتاق پالپ موجب کاهش درد دندان می شوند . ما معمولا جلسه ی اول که بیمار درد شدید دارد، در حد باز کردن این حفره و پانسمان دندان کار می کنیم تا فقط درد بیمار کاهش یابد و در جلسات بعدی اقدام به درمان ریشه ی دندان می کنیم.

چرا دندان درد در شب ها بیشتر است؟
با توجه به توضیحی که در مورد علت دندان درد دادم، باید بگویم شب ها وقتی به حالت درازکش و خوابیده هستیم، فشار کل ناحیه ی سر و داخل رگ ها افزایش پیدا می کند. ولی در حالت ایستاده این فشار کمتر است. همین امر باعث می شود که رگ های موجود در اتاق پالپ فشارشان افزایش پیدا کرده و در نتیجه فشار داخلی پالپ دندان بیشتر شود و دندان درد هم به همان نسبت افزایش پیدا کند.

به همین علت بیماری که دندان درد دارد، شب ها بلند می شود و مدام قدم می زند تا صبح شود، چون به محض خوابیدن دردش تشدید می شود و وقتی قدم می زند (چون ایستاده است) دردش کاهش می یابد.

 

منبع : پزشک آنلاین

صادق دانشوری بازدید : 259 سه شنبه 21 بهمن 1393 نظرات (0)

گوشی هوشمند

دنیای تجارت بسیار بی‌رحم‌تر از آن است که هرچه می‌شنوید را باور کنید. تعداد زیادی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای باقی ماندن در صحنه‌ی رقابت، بر تبل قابلیت‌هایی از دستگاه‌های خود می‌کوبند که در عمل ارزش خاصی ندارند. حتی گاهی نام‌های بزرگ نیز برای بدست آوردن سهم تبلیغاتی بیشتر، از این موارد دریغ نمی‌کنند.

صادق دانشوری بازدید : 196 دوشنبه 20 بهمن 1393 نظرات (0)

هرسپتینِ ایرانی، داروی ضد سرطان از خرداد وارد بازار می‌شود

 

رئیس انستیتو پاستور با بیان اینکه محققان کشور توانستند داروی هرسپتین را بسازند، گفت: تا کنون این دارو وارداتی بود، اما با تولید آن می توانیم علاوه بر تامین نیاز کشور به کشورهای دیگر نیز آن‌را صادر کنیم.

 

صادق دانشوری بازدید : 130 دوشنبه 20 بهمن 1393 نظرات (0)
تا پیش از این، شاهد گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره‌ی پرچمدار بعدی سری S سامسونگ بودیم و امروز اطلاعاتی در وب‌سایت رسمی این شرکت رویت شده است که وجود نسخه‌ی خمیده گلکسی اس ۶ را تایید می‌کند.

اولین تیزر تبلیغاتی سامسونگ برای کنفرانس معرفی پرچمدار سری S این شرکت به انحنا در گوشی اشاره کرده و چندین تصویر نیز از این گوشی به بیرون درز کرده بود. امروز نیز اطلاعات مربوط به نسخه‌ی خمیده از گلکسی اس ۶ که احتمالا با نام Galaxy S6 Edge و در کنار نسخه‌ی اصلی رونمایی خواهد شد، در وب‌سایت سامسونگ رویت شده است.

اطلاعات مربوط به دو گوشی SM-G920X و SM-G925X که به ترتیب مربوط به گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج هستند در وب‌سایت خدمات سامسونگ قرار گرفته‌اند.

براساس اطلاعات بدست آمده هر دو گوشی جدید از خانواده‌ی S از صفحه نمایش با رزولوشن QHD، پردازنده‌ی ۶۴ بیتی ۴ هسته‌ای، یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی و حافظه‌ی ذخیره سازی تا ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت بهره می‌برند. همچنین گفته می‌شود که سامسونگ به همراه این دو گوشی از سرویس جدید Samsung Pay رونمایی خواهد کرد.

صادق دانشوری بازدید : 186 دوشنبه 20 بهمن 1393 نظرات (0)

Clash of Clans را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های حال حاضر تلفن‌های هوشمند قلمداد کرد که روزبه‌روز نیز وسیع‌تر می‌شود. از این پس در این بخش می‌توانید هر روز به مطالعه آموزش‌ها و اطلاعات راجع به این بازی بپردازید. امروز شما را با بَربَر، یکی از نیروهای بازی آشنا خواهیم کرد.

صادق دانشوری بازدید : 176 دوشنبه 20 بهمن 1393 نظرات (0)

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی زابل،بمناسبت دهه مبارک فجر،همزمان با لحظه‌ی تاریخی ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «ره» به ایران اسلامی در روز 12 بهمن 57، با برگزاری رژه نمادین خودرویی در سطح شهرستان زابل ،یاد و خاطره ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را گرامی داشته و با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، با آرمانهاي بلند امام راحل و شهداي 8 سال دفاع مقدس عهد و میثاقی دوباره بستند.

 

 

صادق دانشوری بازدید : 170 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

اجرای طرح نهضت آسفالت اکثر خیابانها و کوچه‌های شهر زابل به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر از شنبه صبح 18 بهمن‌ماه، با حضور استاندار سیستان و بلوچستان  و هیئت همراه، رئیس شورای اسلامی شهر، فرماندار، شهردار زابل و جمع کثیری از مردم از میدان انقلاب آغاز گردید.

مهندس اوسط هاشمی در این مراسم از مسئولان و شهرداری خواستند که به تمرکززدایی از مرکز شهر، بهبود وضعیت مبلمان شهری و ارائه خدمات مناسب به شهروندان توجه ویژه‌ای داشته باشند.و در ادامه تأکید نمودند که شهرداری نسبت به رعایت حقوق شهروندان در شهر و حاشیه شهر توجه خاص داشته باشند و همچنین از شهروندان نیز درخواست نمودند که در خصوص پرداخت سهم خود از عوارض با شهرداری همکاری و هماهنگی لازمه را داشته باشند و ابراز امیدواری نمودند که انشا الله از عید امسال تا عید سال بعد اقدامات بسیار خوبی در معابر عمومی شهر زابل صورت پذیرد.مهندس حمیدرضا نوری (شهردار زابل) نیز اظهار داشتند که نهضت آسفالت با برنامه‌ریزی صورت گرفته بیش از یک ماه به‌طور مداوم ادامه خواهد یافت و اکثر خیابان‌ها و کوچه‌های شهر زابل برحسب اولویت‌بندی صورت گرفته که قبلاً نیز اطلاع‌رسانی شده، بهسازی و آسفالت خواهند شد. شایان ‌ذکر می‌باشد که جهت اجرای کامل این طرح ۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌ شده که ۳۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی و ۱۰ میلیارد ریال آن از محل درآمدهای عمومی شهرداری تأمین شد، وهزار تن قیر در راستای اجرای این طرح مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

صادق دانشوری بازدید : 170 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)

سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری (آقای حسینعلی دامنرویی) در ارتباط با نحوه برگزاری مسابقات فوتسال (جام فجر) اظهار داشتند:

مسابقات فوتسال جام فجر به مناسبت دهه مبارک فجر بين هشت تیم از واحدها و سازمانهاي وابسته به شهرداري پس از قرعه‌کشی در دو گروه بصورت دوره‌ای برگزار و در پايان دو تيم از هر گروه صعود خواهند نمود، ضمن اينكه افتتاحیه مسابقات در تاریخ 93/11/15 با حضور اعضاي محترم شورای اسلامی شهر، شهردار محترم، مديران شهرداری و سرپرستان و مربیان  تیمها برگزار گردید، اين دوره از مسابقات تا پایان دهه مبارك فجر از ساعت ۱۳ الي ۱۵ بعدازظهر در محل باشگاه فرهنگي ورزشي شهرداري در حال برگزاري می‌باشد.

صادق دانشوری بازدید : 277 چهارشنبه 08 بهمن 1393 نظرات (0)

اسکناس

 

تاریخچه اسکناس در ایران

اسکناس در زبان فرانسه Assignas نامیده می شد که به معنی تضمین پرداخت وجه از طرف دولت بوده است. روسها به آسیگناف می گفته اند که این کلمه در زمان حکومت فتحعلی شاه قاجار در ایران بصورت اسکناس در آمد.
قدیمی ترین اسکناس شناخته شده در ایران،  اسکناس یک درهمی، منقش به لااله الاالله و محمد رسول الله می باشد که در زمان فرمانروایی کی تون مغول به سال 693 هجری قمری در تبریز به چاپ رسیده و به نام چاو مبارک موسوم بوده است.

صادق دانشوری بازدید : 1639 یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (0)

ترالی اورژانس

 

اصول کلی:

  1. با توجه به ضرورت وجود تجهیزات ذیل، اگر 2 قسمت مجزا به نام بخش در یک مرکز درمانی وجود دارند، این تجهیزات باید در هر بخش تکرار شوند.
  2. در مراکزی که اتاق تروما و CPR، مجزا نیستند و از یک فضا به این منظور استفاده می شود، ملزومات باید برای تجهیز اتاق تروما فراهم گردد.  
  3. لازم است كنترل روزانه سلامت  تجهیزات، توسط مسوول شیفت انجام شود به طوریکه همیشه آماده استفاده فوري باشند .
  4. كنترل كيفيت و كاليبراسيون با قيد آخرين زمان بازديد موجود و بر روی دستگاه نصب باشد .
  5. امکان دسترسی مناسب  به تجهيزات فراهم باشد.
  6.  دستورالعمل استفاده صحیح از تجهیزات بر روی آن ها نصب شده باشد.
  7. مستندات كنترل تجهيزات پزشكي از نظر صحت عملكرد در دسترس باشد .
  8. تجهيزات اورژانس هاي تخصصي ( زنان، اطفال،  سوختگي، مسموميت، چشم و گوش و حلق و بيني  ) به صلاحديد كميته كارشناسي معاونت درمان لحاظ شود.
  9. سیستم ارتباطی مانند تلفن، آیفون و زنگ به منظور استفاده در شرایط ویژه در تمام قسمت های اورژانس در دسترس پرسنل باشد.
  10. دسترسی به تلفن همگانی برای مراجعان فراهم باشد.
  11. تجهیزات اورژانس به 2 دسته ضروری و ترجیحی تقسیم شده است. تجهیزات ضروری شامل مواردی است که وجود آن ها در اورژانس لازم و ضروری است ولی وجود موارد ترجیحی گرچه در اورژانس مطلوب می باشد ولی ضروری نیست.

(بیشتر در ادامه مطلب)
 

صادق دانشوری بازدید : 553 یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (0)

شعر طنز دانشجویی

 

اهل سیستانم
رشته ام علافی‌ست
جیب‌هایم خالی ست
پدری دارم
حسرتش یک شب خواب!
دوستانی همه از دم ناباب
و خدایی که مرا کرده جواب.
اهل دانشگاهم
قبله‌ام استاد است
جانمازم نمره!
خوب می‌فهمم سهم آینده من بی‌کاریست
من نمی‌دانم که چرا می‌گویند

* بیشتر در ادامه مطلب *

صادق دانشوری بازدید : 191 یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (0)

زن و مرد

 

چرا خانم‌ها به حرف آقایون گوش نمی‌دهند؟

 

مردان و زنان احساساتشان را بسیار متفاوت از یکدیگر ابراز می‌کنند: مثل این است که مردان و زنان به دو زبان مختلف صحبت کنند. زنان از راه زبان احساسات به چیزی که می‌خواهند می‌رسند. مردان دوست دارند با عقل و منطق و روی یک محور مستقیم حرکت کرده و به چیزی که می‌خواهند برسند.
صادق دانشوری بازدید : 206 یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (0)

ژلوفن

 

باید و نبایدهای "ژلوفن"


در تکنولوژی جدید داروسازی تولید داروها به صورت ژله ای بسیار جا باز کرده است.ژلوفن جزء دسته داروهای ضد التهایی غیر کورتونی بوده که متاسفانه مصرف خودسرانه آن به شدت رواج پیدا کرده است.

صادق دانشوری بازدید : 190 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

این روزها چپ و راست خبر سرطان و شیوع آن را می شنویم همه در پی ریشه یابی و از بین بردن علل آن هستند، سرطان بیماری سخت و صعب العلاج عصر ماست گاهی اینقدر بد پیله می شود که درمانش ممکن نیست حتی اگر همه پزشکان عالم با هم جمع شوند ...


تومور

این مهمان ناخوانده آمده و خیلی ها را با خودش برده است و زورش به خیلی ها هم نرسیده است، خلاصه از بس که در موردش می شنویم نامش برایمان عادی شده است، عادی مثل نام مرگ اینقدر از مردن شنیده ایم و دیده ایم که دیگر شنیدن کلمه مرگ مور مورمان نمی کند.

یک روز می گویند هوا سرطان زاست، روز دیگر آب، روز دیگر نان و ....اینقدر گفته اند می بینیم که اگر بخواهیم هر چه سرطان زاست را نخوریم و حذف کنیم زودتر از ابتلا به خود سرطان خواهیم مرد.

حالا نه می خواهیم دنبال سرطان جدیدی بگردیم و نه به قول امروزی ها موج منفی بدهیم که سرطان دنبالمان راه بیفتد و در جانمان خانه کند.

اما یک حکایت جالب می خواهم برایتان بگویم از تومورهایی که در مغز ما هست و هر آن ممکن است ما را از پای در آورد.

صادق دانشوری بازدید : 217 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

شیطان

 

مردی صبح زود از خواب بیدار شد تا نمازش را در خانه خدا (مسجد) بخواند. لباس پوشید و راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد، مرد زمین خورد و لباسهایش کثیف شد. او بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت. مرد لباسهایش را عوض کرد و دوباره راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد و در همان نقطه مجدداً زمین خورد. او دوباره بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت. یک بار دیگر لباسهایش را عوض کرد و راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد، با مردی که چراغ در دست داشت برخورد کرد و نامش را پرسید. مرد پاسخ داد: (( من دیدم شما در راه به مسجد دو بار به زمین افتادید.))، از این رو چراغ آوردم تا بتوانم راهتان را روشن کنم. مرد اول از او بطور فراوان تشکر می کند و هر دو راهشان را به طرف مسجد ادامه می دهند. همین که به مسجد رسیدند، مرد اول از مرد چراغ بدست در خواست می کند تا به مسجد وارد شود و با او نماز بخواند. مرد دوم از رفتن به داخل مسجد خودداری می کند. مرد اول درخواستش را دوبار دیگر تکرار می کند و مجدداً همان جواب را می شنود. مرد اول سوال می کند که چرا او نمی خواهد وارد مسجد شود و نماز بخواند. مرد دوم پاسخ داد: ((من شیطان هستم.)) مرد اول با شنیدن این جواب جا خورد. شیطان در ادامه توضیح می دهد: ((من شما را در راه به مسجد دیدم و این من بودم که باعث زمین خوردن شما شدم.)) وقتی شما به خانه رفتید، خودتان را تمیز کردید و به راهتان به مسجد برگشتید، خدا همه گناهان شما را بخشید. من برای بار دوم باعث زمین خوردن شما شدم و حتی آن هم شما را تشویق به ماندن در خانه نکرد، بلکه بیشتر به راه مسجد برگشتید. به خاطر آن، خدا همه گناهان افراد خانواده ات را بخشید. من ترسیدم که اگر یک بار دیگر باعث زمین خوردن شما بشوم، آنگاه خدا گناهان افراد دهکده تان را خواهد بخشید. بنا براین، من سالم رسیدن شما را به خانه خدا (مسجد) مطمئن ساختم.

 

نتیجه اخلاقی داستان:

کار خیری را که قصد دارید انجام دهید به تعویق نیاندازید. زیرا هرگز نمی دانید چقدر اجر و پاداش ممکن است از مواجه با سختی های در حین تلاش به انجام کار خیر دریافت کنید. پارسائی شما می تواند خانواده و قوم تان را بطور کلی نجات بخشد. این کار را انجام دهید و پیروزی خدا را ببینید. اگر ارسال این پیام شما را به زحمت می اندازد یا وقتتان را زیاد می گیرد، پس آن کار را نکنید. اما پاداش آن را که زیاد است نخواهید گرفت. آیا آسان نیست که فقط کلید "ارسال" را فشار دهید و این پاداش را دریافت کنید؟

صادق دانشوری بازدید : 2840 جمعه 12 دی 1393 نظرات (0)

دُهُل نام یکی از سازهای کوبه ای موسیقی است. دهل طبلی بزرگ و دورویه‌ای که هر دو طرف آن پوستی از گاو یا گاومیش دارد، است. در متن‌های مختلف نام آن، داول ، تاول ، دول و داوول آمده است.

 

سُرنا یا سورْنا نام ساز بادی باستانی ایرانی است که از چوب ساخته می‌شود.

 

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
دانلود فیلم و سریال با لینک مستقیم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب سایت را چگونه ارزیابی میکنید؟
    تعرفه تبلیغات
    '); } function mazaya() { var mazaya=window.open('','','width=500, height=350'); mazaya.document.write('
    :

    ا()
    .


    '); } /*]]>*/



    تومان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 201
  • کل نظرات : 33
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 82
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 780
  • بازدید سال : 11,287
  • بازدید کلی : 476,465
  • کدهای اختصاصی

    ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free

    . .